خبر فوری

هرمزگان در رتبه 22 جدول آمار طلاق کشور قرار دارد

هرمزبان:مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت:این درمقایسه با استان های همجوار با نرخ یک و هفت دهم در هزار نفر بالاتر از استان های بوشهر، خوزستان و فارس در جایگاه بیست و دوم جدول آمار طلاق قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،مهدی عسکری زاده سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اینکه نمودار میزان طلاق های ثبت شده در کشور نشان دهنده یک شیب به نسبت تند صعودی از سال 85 تاکنون است.

مهندس عسکری زاده یادآور شد: روند ثبت طلاق در هرمزگان از سال 89 تا 93 با شیب ملایم افرایش یافته، به نحوی که رقم طلاق در استان از هزار و 920 مورد سال 89 به دو هزار و 861 مورد در سال 93 رسیده که نسبت رشد این واقعه در مدت زمان یاد شده برابر با هشت و شش دهم درصد (8.6 ) است.

وی ادامه داد: در تمامی سال های مورد بررسی بیشترین طلاق های کشور که برابر با 13 درصد از کل طلاق هاست در یک سال اول زندگی مشترک به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان اضافه کرد: یکی از کمترین میزان طلاق ها که درصد آن برابر با یک و پنج دهم درصد از مجموع طلاق هاست مربوطه به گروهی است که بین 18 تا 19 سال از زندگی مشترک آن ها می گذرد.

اظهار داشت: میزان طلاق بین افرادی که بین 26 تا 29 سال از زندگی مشترک آنها می گذرد نیز دارای فراوانی کمی است.

عسکری زاده اظهار داشت: 12و چهار دهم ازدواج ها در دو تا سه سال اول منجر به طلاق شده که در مجموع 33 درصد از کل ازدواج ها در همان سه سال اول و 49و یک دهم درصد در پنج سال اول زندگی مشترک منجر به طلاق شده است.

وی یادآور شد : وجود عجله در ازدواج و عدم ارزیابی مناسب طرفین، تصمیم های عجولانه در این راستا، پایین بودن آستانه تحمل زوجین در برابر مشکل ها، نبود درک مناسب از زندگی مشترک و ناکارآمدی مهارت های اکتسابی و آموزشی قبل از ازدواج از این جمله عوامل کاهنده عمر ازدواج ها محسوب می شود.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان افزود: نسبت ازدواج به ازای یک طلاق در استان، از سال 89 تا 93 در استان روند کاهشی داشته به طوری که این شاخص از رقم 9و پنج دهم واقعه ازدواج به ازای یک طلاق به پنج و پنج صدم ازدواج به ازای یک طلاق درسال 93 رسیده که نشان دهنده کاهش ازدواج و افزایش طلاق در هرمزگان است./ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید