خبر فوری

پرواز اختصاصی برای نجات بیمار در کیش

هرمزبان:بیماریِ پسر جوان در جزیره کیش وی را تا آستانه مرگ پیش برده بود و اگر با پرواز اختصاصی به تهران انتقال نمی‌یافت، سرنوشت شومی داشت. «محمود سلیمی» پدر این گردشگر تهرانی گفت: دلسوزی و تعهد مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش پسرم را دوباره به من بازگرداند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، روزنامه ایران نوشت: ساعت 5 صبح 27 خرداد ماه جوان 20 ساله‌ای که با دوستانش برای گردش به کیش سفر کرده بود، به خاطر تشنج از هتل به بیمارستان کیش منتقل شد. با انجام بررسی‌ها و معاینات ابتدایی توسط تیم پزشکی، خونریزی ریه به عنوان علت تشنج و بی‌هوشی مسعود سلیمی تشخیص داده شد.

دوستان مسعود با اطلاع از این موضوع خانواده وی را در جریان وضعیت نامناسب مسعود قرار دادند. پدر مسعود که با مطلع شدن از شرایط نامناسب جسمی پسرش به کیش سفر کرده بود، نجات وی را مدیون همکاری مسئولان جزیره کیش می‌داند.

چطور در جریان وضعیت مسعود قرار گرفتید؟
دوستان مسعود در تماس تلفنی به ما اعلام کردند حال جسمی مسعود خوب نیست و لازم است که من هرچه سریع‌تر به کیش سفر کنم. با دریافت این پیام بلافاصله خودم را به کیش رساندم و در بیمارستان جزیره کیش که مسعود در آنجا بستری بود، حضور یافتم.

شرایط پسرتان چطور بود؟
پسرم دچار خونریزی ریه شده بود و پس از تشنج در بی‌هوشی کامل بود. وضعیت مسعود خیلی حاد و نامساعد بود و پزشکان احتمالات خوبی نمی‌دادند.

مسئولان بیمارستان کیش یکی از پزشکان فوق‌تخصص کشور را در زمینه بیماری‌های تنفسی و ریه برای بررسی وضعیت مسعود و درمان وی به کیش منتقل کردند اما با توجه به نبود دستگاه برونوسکوپی امکان اعلام علت دقیق خونریزی میسر نبود و گفتند برای درمان باید پسرم به بیمارستانی در تهران منتقل شود و اما انتقال بیمار با این شرایط و در آن ساعات از شب که پرواز و هواپیمایی نبود مشکل بسیار بزرگی بر سر راه درمان پسرم بود تا اینکه با تلاش و حمایت‌های دلسوزانه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش این کار سخت ممکن شد و مسعود به تهران انتقال یافت.

مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش چه اقداماتی برای کمک به شما انجام دادند؟
با کمک مسئولان بیمارستان کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جریان وضعیت مسعود قرار گرفتند. با پیگیری‌های مستمر موفق به گرفتن مجوز پرواز شدند اما شرایط جوی مساعد نبود.

هفت ساعت سخت و طولانی بر من و مسئولان سازمان گذشت تا بالاخره ساعت 8 صبح هواپیما موفق به پرواز شد. همراهی این مسئولان دلسوز در آن لحظات سخت تلخی نگرانی را در وجود ما کم کرد و چه بسا اگر این پیگیری‌ها نبود، شاهد اتفاقات ناخوشایندی بودیم.

در نخستین لحظه‌ای که مسعود را روی تخت بیمارستان دیدید، چه پیش‌بینی برای وضعیت پسرتان داشتید؟
فقط می‌توانم بگویم چنانچه لطف خداوند و همراهی مسئولان جزیره کیش نبود، نمی‌دانم چه بلایی بر سر پسرم می‌آ‌مد. مسعود در کیش دوباره متولد شد و فرزندم دوباره به زندگی بازگشت. تصویر این محبت‌ها و زحماتی که برای نجات جان مسعود کشیده شد هیچ‌وقت از خاطر من و خانواده‌ام پاک نمی‌شود.

وضعیت مسعود در حال حاضر چطور است؟
با خواست خداوند مهربان و به لطف مسئولان و همه کسانی که برای نجات جان مسعود در جزیره کیش تلاش کردند پسرم در شرایط خوبی به سر می‌برد و درمان شده است.

انتهای پیام

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید