خبر فوری

مجلس نسبت به اصلاح قانون انتخابات اقدام کند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، کاظم دلخوش اباتری در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 8 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک ماه پر برکت رمضان عنوان کرد: از حضور و مشارکت مردم عزیز در انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی صمیمانه تشکر می کنم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این جشن ملی و حضور ملی مردم شریف در انتخابات نشان از شعور بالای آنها است.

وی گفت: همچنین ضمن تبریک به رئیس جمهور برای انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری، از دولت می خواهیم که نواقص خود را برطرف کند، خصوصا در بخش های اقتصادی، مشکلات و دغدغه های مردم را در اولویت کاری خود قرار دهد.

این نماینده مجلس با انتقاد از برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ماه اظهار داشت: قوانین انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی نواقصی دارد که باید نسبت به رفع آنها اقدام کرد، به طور مثال باید در زمینه ریاست جمهوری سن و تعریف رجل سیاسی را در دستور کار قرار داد.

دلخوش تاکید کرد: در برای برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا قانون 20 ماده ای داریم که 25 ایراد به آن وارد است بنابراین به نظر می رسد اولین کاری که مجلس باید انجام دهد اصلاح قانون انتخابات و سر و سامان دادن به نظارت بر انتخابات است که نیازمند ساز و کار مناسب است.

وی ادامه داد: در سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید بحث مهم است و نباید فرمایش مقام معظم رهبری در این باره را فراموش کنیم.

دلخوش تاکید کرد: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری چه اقداماتی برای اشتغالزایی صورت گرفت؟ همه دستگاه‌ها، قوای سه گانه و دستگاه‌های خصوصی باید بحث بسیج اشتغال را جدی بگیرند و باید وارد عرصه شوند تا عملکردی مشابه بسیج 20 میلیونی در جنگ داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتظار داریم دولت، مرکز پژوهش ها و هیات رئیسه توجه ویژه ای به اشتغالزایی داشته باشند، در این راستا در حال تهیه طرحی در مرکز پژوهش ها هستم و یاری دوستان نماینده را می خواهم.

دلخوش تاکید کرد: بیکاری جوانان با سواد درد کشور است، که باید برای حل آن اقدامات جدی صورت گیرد.

وی با انتقاد از وضعیت بیمه کشاورزان اظهار داشت: انتظار داریم دولت بیمه و خسارت کشاورزان را پرداخت کند، تا کنون تنها 25 درصد کشاورزان خسارت دریافت کردند که این پرداختی تنها 20 درصد حقی بود که باید واریز می شد، انتظار داریم قوانین به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آزاد راه قزوین به رشت قتلگاه است و انتظار می رود وزارت راه و شهرسازی وضعیت این آزادراه را سامان دهد، همچنین عوارضی استان گیلان باید بعد از قوچان، رودبار، منجیل برگردانده شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت برنجکاران شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید