خبر فوری

دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به سازمان های مردم نهاد دارد

هرمزبان:مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه و حمایتی خاصی نسبت به سازمان های مردم نهاد دارد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،مرتضی محمودزاده در مراسم ضیافت افطاری جامعه معلولان هرمزگان، اظهار داشت: رویکرد دولت تدبیر و امید افزایش مشارکت های مردمی در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و همه ما باید در همین راستا گام برداریم.
وی بیان داشت: آمار کنونی از فعالیت مستمر سازمان های مردم نهاد (سمن) در استان هرمزگان چندان رضایت بخش نبوده و باید برای فعال کردن این نهادها برنامه ریزی و با حمایت و توانمندسازی آنها در راستای گسترش فعالیت های مردمی حرکت کرد.
محمودزاده تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد با اهداف غیر انتفاعی و غیر سیاسی به صورت داوطلبانه در راستای فعالیت های اجتماعی، فرهنگی ، بهداشتی و زیست محیطی در قالب خیریه ها و انجمن های مردمی شرکت می کنند و می توانند کارهای بزرگی را انجام دهند.
وی با تاکید بر ارتقاء روحیه مشارکت در میان مردم، گفت: باید برای توسعه فرهنگی جامعه و آبادانی شهر، استان و کشورمان دست به دست هم دهیم که یکی از بسترهای مناسب برای جلب مشارکت های داوطلبانه مردمی همین سمن ها هستند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان بر لزوم توجه به توانمندی های معلولان نیز تاکید کرد و افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم تا معلولان بتوانند توانایی های خود را در جامعه ارائه دهند.
طبق بررسی های کارشناسی های انجام شده از سوی استانداری هرمزگان در سال گذشته، مشخص شد حدود 500 سمن در استان هرمزگان وجود دارد که مجوزهای خود را از بهزیستی، ورزش و جوانان و استانداری دریافت نموده اند اما از این آمار تنها 25 درصد فعالیت موثر و مستمر دارند./ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید