خبر فوری

فرماندار قشم: شخصیت و اندیشه امام خمینی (ره) برای نسل جدید تبیین شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، علیرضا نصری روز دوشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) شهرستان قشم گفت: امام راحل به عنوان بنیانگذار، معمار، میزان و معیار انقلاب ایران، جنبش های اصیل مسلمانان و سایر آزادیخواهان جهان شخصیتی بی بدیل بود که راه رستگاری ملت را بر پایه روش نوین مردم سالاری دینی پایه گذارد که بر دو جنبه اسلام و جمهوریت استوار است.
وی افزود: اندیشه های غربی و کمونیستی دین را از صحنه زندگی حذف کرده بودند اما امام (ره) اسلام مهجور و در پستو مانده را با تشکیل جمهوری اسلامی به اجتماع وارد کرد و به نحوی گسترش داد که امروزه شاهد جنبش های بیداری اسلامی هستیم.
فرماندار قشم بیان کرد: خدمت امام خمینی (ره) به اسلام ارزشمند و استثنایی است و باید اندیشه و راه این عزیز سفر کرده تبیین شود که از جمله آنها می توان به انتخابات 29 اردیبهشت ماه اشاره کرد که برگ زرین دیگری در تاریخ رقم زد و حیرت همگان را برانگیخت در حالی که در سایر انقلاب ها حضور مردم به تدریج کمرنگ می شود.
او اضافه کرد: نفس های قدسی امام راحل درخت نظام را تنومند و شاداب تر کرد و هر سال حضور مردم برای حفظ دستاوردهای آن پررنگ تر و انتخابات به خار چشم دشمنان تبدیل شده است.
نصری عنوان کرد: رییس جمهوری ایالات متحده با حضور در خاورمیانه به دنبال تحت شعاع قرار دادن صلابت جمهوری اسلامی ایران بود اما حضور دشمن شناسانه و خلق حماسه این حضور را محو کرد و حتی امپراتوری رسانه های غربی استکباری و صهیونیستی را نیز تحت تاثیر قرار داد.
وی ادامه داد: رییس جمهوری ایالات متحده به کشوری سفر کرد که رنگ انتخابات به خود ندیده و در سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران با مشارکت بیش از 40 میلیون تن پای صندوق های رای جلوه ای از مردم سالاری دینی را به رخ کشید.
فرماندار قشم گفت: این مهم یادگاری از امامی است که باید در ترویج اندیشه های نشات گرفته از مسیر الهی و پیامبر اکرم (ص) وی کوشا بود و از فرصت با ارزش خرداد، ماه رخدادها برای تبیین این اندیشه ها در بین نسل جوانی که امام را درک نکرده اهتمام بیشتری داشته باشیم.
او افزود: با توجه به همزمانی رحلت جانگداز امام راحل با ماه مبارک رمضان اعزام زائران را نخواهیم داشت اما آیین بزرگداشتی ساعت 18 روز چهاردهم خرداد در مسجد النبی (ص) قشم، شهرهای درگهان، سوزا، هرمز و روستاها برگزار می شود.
نصری در ادامه به نقش حضرت خدیجه در گسترش دین مبین اسلام اشاره و بیان کرد: حرکت وی در کنار پیامبر (ص) جهت حذف اندیشه های جاهلیت و زنده به گور کردن زنان و نقش وی در دوران شعب ابیطالب به عنوان جهادگری اقتصادی که همه زندگی خود را برای پایداری نهضت اسلامی گذاشت، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و نقش و جایگاه این بانوی بزرگ از مظلومیت خارج شود.
انتشاردهنده: محمد ملاحمزه زاده
8123

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید