خبر فوری

۹۳‌لاک‌پشت برای تخم‌گذاری وارد سواحل روستای شیب دراز قشم شدند

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، ‌مدیر حفاظت محیط‌زیست سازمان منطقه آزاد قشم در این خصوص گفت: امسال ۹۳ لاک‌پشت برای تخم‌گذاری وارد سواحل روستای شیب دراز قشم شدند.

سید محمد هاشم داخته افزود: از اواسط اردیبهشت امسال بخشی از بچه لاک‌پشت‌های متولدشده در این سایت با کمک ناطوران خمیس (گروه محافظان) در آب‌های خلیج‌فارس ر‌ها شدند.

مدیر حفاظت محیط‌زیست سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه هر یک از لاک‌پشت‌های ماده در هر مرحله بین ۷۰ تا ۱۰۰ تخم می‌گذارند، اظهار کرد: با کمک بومیان روستای شیب دراز بیش از هشت هزار و ۵۰۰ تخم لاک‌پشت پوزه عقابی در لانه‌های ایجادشده در سایت ویژه این جانوران نگهداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: همه‌ساله تخم‌های سالم این جانوران با هدف حفاظت از گزند جانوران مختلف، گروهی از بومیان جزیره با عنوان "ناطوران خمیس" و کارشناسان حفاظت محیط‌زیست سازمان در محل حفاظت‌شده نگهداری می‌شود.

داخته با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور از سال ۸۱ طرح حفاظت از لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در جزیره قشم آغاز شد، اضافه کرد:  طرح حفاظت از لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در قشم نیز با کمک مردم روستای شیب دراز از سال ۸۴ به‌عنوان یکی از موفق‌ترین طرح‌های حفاظتی کشور و در سال ۸۸ به‌عنوان یکی از ۱۰ طرح برتر بنیاد توسعه و محیط‌زیست آسیای اقیانوسیه در ژاپن شناخته‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، بهمن‌ماه سال ۹۰ با حمایت برنامه تسهیلات محیط‌زیست جهانی و همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، ساحل ۶۰ هکتاری تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها در قشم به‌عنوان اثر طبیعی به ثبت رسید.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید