خبر فوری

ارائه خدمات درمانی به فرهنگیان رایگان است/ ۱۳ مرکز دندانپزشکی مستقل برای معلمان افتتاح شد/ پوشش هزینه‌ بیماری‌های صعب‌العلاج

عباس باقری مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص رایگان بودن خدمات درمانی ارائه شده به فرهنگیان، اظهار داشت: خدمات ارائه شده درمانی به فرهنگیان رایگان است، اما ممکن است خدمتی باشد که جزء بیمه تکمیلی نباشد؛ معمولا موضوعاتی مانند ویزیت، آزمایشات و رادیولوژی و موارد روتین که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، رایگان خواهد بود.

باقری در پاسخ به این پرسش که «موضوع دندانپزشکی، عینک و بیماری‌های صعب‌العلاج مورد توجه فرهنگیان است، آیا در این حوزه‌ها افزایش سطح خدمات دارید؟»، خاطرنشان کرد: در خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج، بیمه‌ پایه خدمات خوبی ارائه می‌کند و در بیمه تکمیلی فرهنگیان هم این موضوع را تقریباً بدون سقف در نظر گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: ممکن است فردی به بیمارستان خصوصی مراجعه کند و خدمات خاصی لازم داشته باشد که از توان آموزش و پرورش خارج است، اما هزینه‌های جاری و معمولی آنها کامل پوشش داده می‌شود.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موضوع هزینه‌های دندانپزشکی فرهنگیان، گفت: با این پول‌هایی که داریم امکان ندارد؛ در گذشته هم مدت زمان کمی خدمات دندانپزشکی با رقم خیلی پایین وجود داشت که در نهایت حذف شد.

باقری افزود: در موضوع دندان به سمت گسترش و تجهیز مراکز درمانی ویژه دندانپزشکی رفتیم تا با تخفیف‌هایی که در نظر گرفتیم بتوانیم خدمات ارائه دهیم.

وی ادامه داد: دندانپزشکی هزینه‌بَر است و اگر نه در قیاس با بیماری‌های صعب العلاج قابل مقایسه نیست، زیرا عمل‌های جراحی مختلف را مهم تلقی می‌کنیم.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ارائه خدمات دندانپزشکی به فرهنگیان، عنوان کرد: به همین منظور 13 مرکز دندانپزشکی مستقل را در کشور راه‌اندازی کردیم که مراکز زنجان، تهران و اصفهان به تازگی افتتاح شده‌اند و فعالیت را روی این موضوع متمرکز کردیم.

وی در خصوص تعهدات بیمه تکمیلی در قبال عینک، گفت: متاسفانه طوری شده بود که تمام شرکت‌های بیمه‌ای از عینک گلایه داشتند، زیرا هر کسی هم که احتیاج نداشت عینک می‌گرفت اما آموزش و پرورش به عنوان یک موضوع آن را دنبال می‌کند و نظرمان این است که کمی هدفمند و با کیفیت‌تر شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید