حصرت امام راحل اسلام ناب را از انزوا خارج کرد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد مروی ظهر چهارشنبه در همایش سفیران هدایت، با گرامیداشت یاد امام و شهدا گفت: با بیان اینکه سقوط نطام استبدادی و وایسته و تشکیل نظام اسلامی و مستقل یکی از آثار و برکات امام بوده است، افزود: هدف اصلی امام، نگاه دوباره دوباره مردم به دین بود که به آن رسید.

وی با بیان اینکه، بعد از رنسانس و سقوط دوره سیاه کلیسا بر جامعه مسیحیت، مسئله معنویت و دین و اعتقاد به خدا به حاشیه رانده شد، افزود: دوران رنسانس، دوره نه به دین و معنویت بود و در این عرصه تا حدودی توانستند دین را از جامعه بزدایند.

مروی افزود: فیلسوفان غربی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اخلاقی به کلی دین و خدا را حذف کردند و کار بزرگ امام و انقلاب اسلامی این بوده است که این نه به خدا را با چالش جدی مواجه کرد.

وی با اشاره به تاریخ اسلام  و اینکه اسلام از نیمه دوم قرن اول، دچار آفت شد، گفت: وقتی دشمنان اسلام احساس کردند که با جنگ و تحریم نمی‌توانند اسلام را از بین ببرند به سراغ تحریف دین آمدند و روایات جعلی ایجاد شد تا اسلام را از دورن بپوسانند.

مروی بیان کرد: صدها راوی جعلی، هزاران روایت را به نام پیامبر و امامان جعل کردند و در جامعه اسلامی گسترش دادند که البته به برکت ائمه موفق نشدند اما در مقاطعی تاثیر گذار بودند و توانستند بین جامعه اسلامی اختلاف و چنددستگی بوجود بیاورند.

وی با اعلام اینکه انقلاب اسلامی تداوم حرکت پیامبر و تداوم جامعه نبوی پیامبر است، افزود: دشمنان از همه ابزار همچون ایجاد گروهک‌ها، تحریم‌ها و جنگ تحمیلی برای گسست و نابودی این انقلاب استفاده کردند؛ ابزاری که هر یک به تنهایی برای از بین بردن یک انقلاب نوپا کفایت می‌کرد اما به حول و قوه الهی کم‌ترین موفقیتی نصیب دشمن نشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید