اختصاص 15میلیارد تومان برای طرح های بیابان زدایی هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، ابراهیم جعفری تختی چهارشنبه در نشست خبری افزود: 7 میلیارد و 810 میلیون تومان از این اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی و 3 میلیارد و 350 میلیون تومان از محل تملک و دارایی به اجرای پروژه های بیابان زدایی اختصاص یافته است.
وی بیان داشت: از محل تملک و دارایی جهت پروژه بین المللی ترسیب کربن 800 میلیون تومان و همچنین برای مالچ پاشی در سطح 2 هزار هکتار از اراضی استان 3 میلیارد تومان طبق ماده 13 مورد تصویب قرار گرفته است.
رئیس اداره بیابان زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهارداشت: این اعتبارات در شهرستان های جاسک، سیریک، میناب، بندرعباس، بندرلنگه و بندرخمیر در قالب پروژه های مالچ پاشی، نهالکاری، احداث بادشکن و مدیریت رواناب ها جهت تثبیت شن های روان و مبارزه با فرسایش بادی و گردوغبار در این شهرستان ها اجرا می شود.
جعفری تختی اضافه کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در صورت اختصاص اعتبار، 2200 هکتار نهالکاری، آبیاری و مراقبت، حدود 2 هزار هکتار مالچ پاشی و حدود 1150 هکتار مدیریت رواناب ها صورت می گیرد.
وی بیان داشت: در سال گذشته از محل اعتبارات ملی 160 میلیون تومان اعتبار به این اداره کل اختصاص یافت که برای پروژه نهال کاری، آبیاری و مراقبت در سطح 50 هکتار در شهرستان جاسک هزینه شد.
وی ادامه داد: از محل اعتبارات استانی نیز 400 میلیون تومان در سال گذشته اختصاص یافت و پروژه نهال کاری و آبیاری و احداث بادشکن در سطح 45 هکتار در روستای کیدر شهرستان جاسک و آبیاری سنواتی در سطح 50 هکتار در روستای گشمی شهرستان جاسک انجام شد.
7195/2094
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: هومن محمدکرمی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید