خبر فوری

دستگاه های اجرایی هرمزگان برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی متعهد شده اند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا محمد علی سلیمی سه شنبه اظهار داشت: 38 دستگاهی که این تعهد را انجام داده اند برای تحقق آن برنامه ریزی کرده اند.
وی ادامه داد: تعهد ایجاد 12هزار شغل در سال گذشته به صورت صددر صد محقق شد و امید می رود تعهد اشتغال امسال محقق شود.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: طرح مهارت آموزی واقعی در محیط کار، طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، طرح تکاپو و طرح مشوق های بیمه ای را از جمله راهبردهای وزارت متبوع در خصوص ایجاد اشتغال است.
براساس داده های موجود بخش اشتغال هرمزگان ، سال گذشته یک هزار و 530 نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت کرده اند که نسبت به سال 94 حدود 15 درصد افزایش را نشان می دهد.
مقرری بیمه بیکاری برای افرادی برقرار می شود که شغل خود را بنا به دلایل مختلف از دست داده اند.
بیکار از نظر قانون بیمه بیکاری بیمه شده ای است که بدون میل و اراده خود بیکار شده و آماده به کار است.
براساس این قانون، چنانچه بیمه شده ای به علت تغییرات ساختار اقتصادی کارگاه مربوطه و به تشخیص وزارتخانه ذیربط و تائید شورایعالی کار ، بیکار موقت شناخته شود و همچنین بیمه شدگانی که به علت حوادث غیرمترقبه مانند سیل ، زلزله ، جنگ ، آتش سوزی بیکار شوند، می توانند از مقررات این قانون استفاده کنند.
سلیمی با اشاره به میزبانی صندوق بازنشستگی خاطر نشان کرد: مجموع بازنشستگان هرمزگان افزون بر 14 هزار نفر بوده که هر سال حداقل یک هزار نفر بر تعداد آنان اضافه می شود.
3219/6048
حبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید