خبر فوری

مبلغان آثار شوم اعتیاد را برای مردم به ویژه جوانان تبیین کنند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از تبلیغات اسلامی هرمزگان، منصور اخلاقی پور در همایش طلایه داران تبلیغ گفت: تاریخچه آسیب های اجتماعی به سابقه زندگی انسان برمی گردد برای برخورداری از جامعه پاک و مبرا نیازمند مدیریت صحیح مسئولان است.در آستانه ماه مبارک رمضان و به همت اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان همایش توجیهی طلایه داران تبلیغ با عنوان رمضان فرصت ها و وظایف در سالن اجتماعات شرکت گاز بندرعباس برگزار شد.

وی افزود: حساسیت نسبت به معضلات و آسیب های اجتماعی که به شدت گسترش یافته از ضروریات امر است، در گذشته با مشاهده برخی معضلات اجتماعی شاید به فکر فرو می رفتیم اما در حال حاضر حتی با دیدن کودکان کار بی تفاوتیم و این نتیجه فردگرایی افراد جامعه است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان تصریح کرد: آسیب های اجتماعی اولویت بندی شده و مبلغان اعزامی باید در مناطق محل تبلیغ در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنند.

اخلاقی پور تاکید کرد: معضلات اجنماعی دجار تنیدگی شده و ریشه تمامی نعضلات در اعتیاد است مبلغان دین آثار شوم اعتیاد را برای عموم مردم به ویژه جوانان بیش از پیش آگاه کنند.

وی با اشاره به معضل اجتماعی حاشیه نشینی افزود: برخی مشکلات در جامعه از پیامدهای معضل حاشیه نشینی است و باید این مهم را نیز مدنظر مبلغان دینی قرار گیرد چرا که در مناطق حاشیه نشینی افراد بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار گیرد.

اخلاقی پور گفت: یکی از عوامل مهم در بروز آسیب های اجتماعی کاهش اثرات آموزه های دینی است بهترین راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی گرایش به سمت و سوی آموزه های قرآنی و سبک زندگی دینی است.

وی با تاکید بر توانایی مبلغان در راستای جذب مخاطب گفت: هنر ما زمانی جلوه گر می شود که بتوانیم مخاطبان زیادی را جذب کنیم و در آنان اثرگذار باشیم مبلغان این مهم را در دستورکار خود قرار دهند و مخاطب شناس باشند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: آموزه ها و باورهای دینی  در جامعه باید بیش از پیش تقویت شود و همچنین از ظرفیت ریش سفیدان در جهت کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه معضل طلاق استفاده شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید