خبر فوری

معیشت و منزلت فرهنگیان در برنامه ششم/نظام حقوقی فرهنگیان در حال تدوین

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در تاریخ 11 اردیبهشت گزارشی با عنوان معلمان و چند مطالبه از دولت آینده  در خبرگزاری منتشر شد.

در بخشی از این گزارش آمده بود: سال‌هاست که دولت‌های مختلف در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با هدف کسب آرای فرهنگیان، وعده‌هایی را در حوزه آموزش‌وپرورش و بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان سر می‌دهند، وعده‌هایی اغواگرانه که نوید از تحول در نظام آموزش‌وپرورش کشور دارد اما پس از برگزاری انتخابات و مستقر شدن دولت، وعده‌های مطرح شده تا چه اندازه رنگ تحقق می‌گیرد؟ به اذعان فرهنگیان، آنها سال‌هاست که از شعارهای تکراری و بدون پشتوانه خسته شده‌اند.

اصلی‌ترین درخواست معلمان، بحث منزلت و معیشت است، سال‌هاست که وعده برابری حقوق فرهنگیان با کارکنان سایر دستگاه‌ها به ویژه اساتید دانشگاه‌ سر داده می‌شود اما این موضوع تا کنون محقق نشده و این رویه نارضایتی و گاه بی‌انگیزگی معلمان را رقم زده است و گاه مشاهده می‌شود، فرهنگیان بازنشسته برای دریافت پاداش بازنشستگی خود مجبورند تجمعاتی را مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه برگزار کنند چرا که در بهترین حالت این پاداش با یک سال تاخیر به دستشان می‌رسد.

فرهنگیان براین باور بودند که در دولت یازدهم همان گونه که طرح تحول سلامت اجرا شد در بحث آموزش‌وپرورش نیز تحولاتی ایجاد می‌شود اما این باور هیچگاه رنگ اجرا به خود نگرفت و آموزش‌وپرورش جزو اولویت‌های اصلی قرار نگرفت.

آموزش‌وپرورش با صدور جوابیه‌ای در این رابطه اعلام کرد:‌ موضوع معیشت و منزلت فرهنگیان در بند 2 ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفته و اقدامات زیرتاکنون صورت گرفته است:

پرداخت کامل پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته تا پایان سال 95 به صورت کامل و سایر مطالبات فرهنگیان از جمله حق‌التدریس نیروهای آزاد، حق‌التدریس شاغلان و حق‌الزحمه نیروهای طرح خرید خدمات تا ابتدای سال جاری.

اجرای فاز اول رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان از مهر ماه 94 که به طور متوسط 400 هزار تومان به حقوق معلمان افزوده شد است برای اجرای این طرح دولت در 6 ماه اول سال 94 مبلغ یک هزار و 350 میلیارد تومان و در سال 95 مبلغ 2 هزار و 700 میلیارد تومان تامین اعتبار و پرداخت کرده است.

برای ارتقاء و بهبود وضعیت حقوق و مزایای فرهنگیان و در راستای مفاد بند 2 ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه لایحه نظام حقوقی فرهنگیان در دست تدوین و اقدام است.

پیشنهاد ایجاد معاونت اقتصادی و درآمدزایی

درآمدهای اختصاصی بخشی از بودجه مورد نیاز وزارت آموزش‌وپرورش را تامین می‌کند. برای فعال سازی و افزایش سهم آن در بودجه کمیته درآمدی در معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی تشکیل شده است و این موضوع در این معاونت به طور جدی پیگیری می‌گردد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید