خبر فوری

سازه های آبخیزداری هرمزگان قابلیت آبزی پروری دارند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار ایرنا،ابوالقاسم حسین پور دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راهبردهای کلان اقتصاد مقاومتی ایجاب می کند از ظرفیت ها به صورت چند منظوره استفاده تا با حداکثر بهره وری شاهد ارتقای کارایی در سرمایه گذاری ها باشیم.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آب اصلی ترین عامل محدود کننده سرمایه گذاری و توسعه در شرایط اقلیمی ما می باشد، بدون تردید بهره گیری از ظرفیت چندمنظوره طرحهای آبخیزداری علاوه بر تامین اهداف اصلی از قبیل حفاظت آب و خاک، قادر است نقش موثری در تقویت و پایداری منابع آب شرب و کشاورزی و همچنین بوجود آوردن ظرفیت پرورش آبزیان در سطح استان ایفا نماید.
حسین پور با اشاره به وجود ظرفیت پرورش آبزیان در مخازن سازه های آبخیزداری استان در بیش از 50 نقطه ، گفت: ماهیان گرمسیری،میگوی مولد،کپور،هامور و قزل آلا از جمله آبزیانی هستند که در مخازن سازه های آبخیزداری امکان پرورش آنها وجود دارد.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خاطرنشان کرد: تاکنون در 12 سازه آبخیزداری بصورت دوره ای آبزی پروری انجام شده و فعال سازی کامل ظرفیت مذکور همسو با اهداف مدیریت جامع حوزه های آبخیز در راستای رونق تولید و اشتغال روستایی در دستور کار برنامه سالجاری قرار دارد.
حسین پور سازه های آبخیزداری لاورفین بندرعباس، تنگ سهران و کاهکن بشاگرد، کنارجو، سرارو، پوگو و مکران سیریک، تلنگ کشتاران میناب، جناح و لاورمیستان بستک، بونجی و کوئیک جاسک، لایگزان نساء حاجی آباد، سریدان و لیو گاوبندی پارسیان، گورزین و چاهو شرقی قشم را از جمله سازه های دارای قابلیت آبزی پروری در هرمزگان برشمرد.
این مقام مسئول ضمن اعلام آمادگی کامل، از تمام علاقمندان به سرمایه گذاری در این حوزه دعوت کرد با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و شیلات نسبت به اخذ مجوز سرمایه گذاری شیلاتی در مخازن سدهای آبخیزداری استان اقدام نمایند.
لازم به ذکر است، هفت هزار و 451 سازه آبخیزداری و بیش از 110 هزار هکتار عملیات بیولوژیک و بیومکانیک با ظرفیت آبگیری 400 میلیون مترمکعب در سال در سطح استان هرمزگان اجرا شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید