خبر فوری
هرمزبان:به گزارش فعالیت های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: اگرچه در آموزه‌های دینی بحث از تربیت و آموزش در قالب آداب‌التعلم آمده است؛ ولی با توجه به رشد چشمگیر فن‌آوری و فضای مجازی، اندیشمندان باید از تربیت و اخلاق در فضای مجازی نیز غافل نماندند.

اندیشمندان باید از تربیت و اخلاق در فضای مجازی غافل نماندند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: در دنیای پرشتاب فن‌آوری‌های نوین، فضای مجازی به‌عنوان یک فرصت یا تهدید، دست‌اندرکاران تربیت نسل جوان را با چالشی بزرگ روبه‌رو کرده است.

وی افزود: استفاده گسترده از این فن‌آوری و امکان دسترسی آسان به منابع اطلاعاتی و متنوع باعث به وجود آمدن بسیاری از رفتارهای غیراخلاقی به‌ویژه در میان نوجوانان شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: تلقی انسان از جنبه‌های فرهنگی و آموزشی فن‌آوری، باعث ایجاد مؤلفه‌های کارکردی در حیات آموزشی و برنامه‌ریزی صحیح برای استفاده بهینه از آن خواهد شد.

حجت الاسلام انصاری راد گفت: درنتیجه، فن‌آوری فضای مجازی نه‌تنها به‌عنوان یک سخت‌افزار بلکه به‌عنوان یک نرم‌افزار عمل کرده و عمق اثرگذاری آن افزون خواهد شد.

وی ادامه داد: حفظ و احیای اعتقادات و تربیت اسلامی نیاز به تبلیغ و اطلاع‌رسانی دارد که می‌توان از این فن‌آوری کمال بهره را برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه افزود: از طرفی فرهنگ‌سازی برای رویارویی و بهره‌وری بیشتر از فن‌آوری‌های نوین را باید رأس برنامه‌های آموزش‌وپرورش قرار داد و فرهنگ درست استفاده کردن از امکانات فضای مجازی را به نوجوان و کودکان آموزش داد.

وی گفت: سه ویژگی عمده در عصر حاضر وجود دارد که منشأ بروز چالش‌هایی برای تربیت است، ویژگی نخست در بعد فکری و فلسفی، ویژگی دوم در بعد اقتصادی و توسعه‌ای و ویژگی سوم در بعد فن‌آوری ظهور یافته است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید