خبر فوری

جهانگیر مجیدی:فرایند تحویل زمین صنعتی در جزیره قشم کوتاه و آسان می شود

هرمزبان:مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: فرایند تحویل زمین صنعتی به متقاضیان سرمایه گذاری در این جزیره با تمرکز بر تمام فرایندهای مربوط در این نهاد، آسان و کوتاه می شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،جهانگیر مجیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه از این پس موضوع تامین آب و برق واحدهای صنعتی به صورت ویژه پیگیری می شود، افزود: خلع ید از زمین هایی که از مدت ها پیش ساخت و سازی در آنها صورت نگرفته است نیز آسان سازی می شود تا زمین های راکد هرچه سریع تر در اختیار سرمایه گذران واقعی قرار بگیرد.
وی، آسان سازی فرایند واگذاری سوله های غیرفعال به سرمایه گذاران جدید را از دیگر رویکردهای این اداره کل در جهت اهداف یاد شده عنوان کرد.
مجیدی اضافه کرد: از طرف دیگ پیگیری سرمایه گذاری های موجود برای اجرای به موقع طرح های تولید برق و آب و آسان سازی روند خلع ید از قراردادهایی که امید به اجرای آنها نیست نیز در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در جهت خدمات رسانی به سرمایه گذاران و کاهش هزینه های تولید، موضوع عملیاتی شدن طرح گازکشی به شهرک صنعتی طولا و گازی کردن سوخت صنایع پرمصرف قشم باهدف کاهش مصرف گازوییل نیز به صورت ویژه پیگیری می شود.
مجیدی اظهار کرد: توسعه پایدار مستلزم یافتن مزیت های منطقه، تعریف زنجیره ارزش صنایع مرتبط و پشتیبان، جذب سرمایه در حلقه های مختلف زنجیره و احترام به محیط زیست حساس و شکننده منطقه آزاد قشم است که در رویکردهای جدید این اداره کل به دنبال تحقق هریک از موارد یاد شده هستیم.
وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به حساسیت های محیط زیست کشور، تاکید کرد: در جهت تحقق فرمایشات معظم له، در برنامه ریزی های سالجاری مولفه های زیست محیطی صنایع مستقر در جزیره به صورت مستمر و دقیق با بیشترین نظارت ها پیگیری می شود.
مجیدی ادامه داد: به طور قطع با برنامه های مدون و موثر پیش بینی شده، سرمایه گذاری های جدید نیز از این جهت ارزیابی و خروجی صنایع فعال در منطقه با همکاری ادارات بهداشت و محیط زیست کنترل می شود./ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید