خبر فوری

آتش بس موجب تقویت دشمن است

رخدادهای 27 اردیبهشت 63

چکیده:

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران و 94 کشور برگزار شد.

 

امام امت آیات عظام و مسئولین مملکتی آرای خود را به صندوق ریختند.

 

شورای نگهبان در پاسخ به پیام امام: این بیانات و پشتیبانی ها مسئولیت شورای نگهبان را در پاسداری از احکام اسلام و حاکمیت قانون سنگین تر می کند.

 

جنبش امل اسلامی: مبارزه مسلحانه تا  سرنگونی دولت جمیل ادامه دارد.

 

برگزاری مرحله دوم انتخابات

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز پنج شنبه و همزمان با میلاد مسعود قائم آل محمد حضرت امام زمان (ع) در تهران  و94 حوزه  انتخابیه در سراسر کشور برگزار شد. و مردم 132 نماینده خود را برگزیدند.

امام خمینی در ساعت 8 و 15 دقیقه صبح روز پنج شنبه در حالی که حجت الاسلام سید احمد خمینی و جمعی از اعضای بیت ایشان را همراهی می کردند رای مخفی خویش را در میان تکبیر و صلوات حضار به صندوق شماره 110 سیار انداختند.

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان نیز در شعبه اخذ رای شماره 1851 واقع در خیابان امیریه حضور یافت و در میان استقبال پر شور حاضران رای خود را به صندوق انداخت.

آیت الله خامنه ای پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: مجلس دوره اول زحمات و تلاش زیادی داشت و بسیاری از مشکلات را حل کرد اما مسائل دیگری نیز وجود دارد که مهمترین آن آسایش زندگی عموم مردم و به خصوص طبقات محروم است. مسئله مسکن، زمین، کشاورزی و توزیع عادلانه و مسائل دیگری نیز وجود دارد که خوشبختانه لوایح آن آماده شده و باید در مجلس بررسی شود.

آیت الله خامنه ای درباره هماهنگی بین دو قوه مجریه و مقننه نیز گفت: در دوره گذشته هماهنگی بین دو قوه خیلی خوب بود یکی از بزرگترین نعمت های خداوند به ما ریاست برادر عزیزمان آقای هاشمی رفسنجانی در مجلس شورای اسلامی است. ایشان مجلس را همیشه به بهترین شکل اداره کرده و به کمک دولت و دستگاه های اجرایی شتافتند. اکثر نمایندگان مجلس نیز در جهت گیری صحیحی که داشتند به دولت کمک کردند و ما هیچگونه گلایه ای نداریم.(1)

 

پاسخ دبیر شورای نگهبان به پیام امام خمینی

به دنبال پیام امام در مورد حمایت از تصمیمات شورای نگهبان از سوی آیت الله لطف الله صافی دبیر شورای نگهبان تلگرامی به حضور امام امت مخابره شد.

در بخشی از این تلگرام آمده است: پیام تاریخی و پربار حضرتعالی در تائید و حمایت از مواضع اسلامی و قانونی شورای نگهبان این بار نیز این نهاد پاسدار اسلام و قانون اساسی را از آسیب پذیری مصونیت بخشید و ملت شهیدپرور و عموم مسلمانان را بیش از پیش به حکومت کامل نظامات اسلام امیدوار و دشمنان را که در کمین اسلام هستند مایوس کرد. این بیانات و پشتیبانی ها مسئولیت شورای نگهبان را در پاسداری از احکام اسلام و حاکمیتی قانون اساسی سنگین تر می کند.(2)

 

موسوی: مبارزه با دولت لبنان ادامه می یابد

سید حسین موسوی رهبر جنبش امل اسلامی روز پنج شنبه در بعلبک لبنان گفت: نیروهای انقلابی مسلمان باید به مبارزه خود علیه دولت امین جمیل تا سرنگونی وی ادامه دهند.

وی افزود: آتش بس کنونی در بیروت و اطراف آن به جمیل و متحدان سازشکارش  فرصت می دهد تا نیروهای خود را برای دور بعدی جنگ تقویت کنند.

موسوی تاکید کرد: ما به خاطر قتل عام، ویرانی و کشتاری که فالانژها و صهیونیست ها در لبنان مرتکب شدند به این نتیجه رسیدیم که نباید تحت هیچ شرایطی جنگ را متوقف کنیم و به همین دلیل تا سقوط حکومت دست نشانده صهیونیست ها به جنگ ادامه خواهیم داد. از سوی دیگر گزارش ها از بیروت از ادامه درگیری ها طی دو روز گذشته حکایت دارد و در درگیری های دیشب بیروت بر اساس گزارش ها 57 نفر کشته و مجروج شدند.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 29 اردیبهشت 63، ص 2
2. اطلاعات، 29 اردیبهشت 63، ص 3
3. کیهان، 29 اردیبهشت 63، ص 32

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید