خبر فوری

تعامل همه جانبه مسئولان برای تامين نياز آبی مردم هرمزگان

هرمزبان: نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بر تعامل همه جانبه مسئولان برای تامين نياز آبی مردم استان هرمزگان تاکید کرد.

پایگاه خبری هرمزبان:به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از آبفای شهری هرمزگان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در دیدار با مدیران آب تامين آب مورد نياز مردم استان را اساسی ترين مسئله موجود خواند و گفت:بايستی همه مسئولان ضمن مديريت و تعاملي همه جانبه براي تامين نياز آبی مردم بسيج شوند.

آيت الله نعيم آبادی همچنين با اشاره به چالش كم آبی در استان، بر ضرورت مديريت منابع آبی استان از سوی متوليان آب استان تاكيد كرد.

نعيم آبادي با بيان اينكه، آب نعمت ارزشمندی است كه حيات بدون آن ميسر نيست.

وی صرفه جويی در مصرف آب از سوی شهروندان را يك وظيفه شرعی دانست و گفت: به دلیل خشکسالی های پی در پی در استان و برداشت های بی رويه از سفره های زيرزمينی با محدوديت منابع آبی مواجه ايم كه مديريت مصرف و نهادينه شدن فرهنگ صرفه جويی می تواند در گذر از بحران كم آبی موجود در استان بسيار تاثيرگذار باشد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در پايان افزود: با كاهش منابع آبی موجود از جمله سد استقلال و چاههای آب شرب، شيرين سازی آب دريا راهكار موثری براي رفع چالش كم آبی در شهرهای استان است كه بايستی به طور جدی پيگيری و اجرا شود.

پيشرفت ۳۰ درصدی پروژه آبشيرين كن بندرعباس

در ادامه مديرعامل آبفای استان با اشاره به بحران منابع آبی در هرمزگان و تلاش هر چه بیشتر در حفاظت از منابع آبی استان، گفت: متاسفانه با وجود تمام هشدارها و تلاش های انجام شده ما شاهد افزایش روز افزون مصرف آب در هرمزگان به دلیل افزایش جمعیت ، ورود جمعیت شناور در شهرهای استان و بی توجهی به فرهنگ صرفه جویی هستیم.

حسين خادمی گفت: در حال حاضر آب مورد نیاز شهرهای استان معادل چهار مترمکعب بر ثانیه است که با وجود تلاش های به عمل آمده و به کارگیری تمام منابع آبی موجود و بازسازی چاه ها و کاهش تلفات فیزیکی، امکان تامین سه هزارو ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب فراهم شده و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم.

مديرعامل آبفای هرمزگان با تاكيد بر محدوديت منابع آبی استان و  افزايش نياز آبی در سال آينده به دو هزار و ۷۰۰ ليتر بر ثانيه، تصريح كرد: با ادامه روند فعلی منابع آبی موجود، تسريع در روند احداث آبشيرين كن ۱۰۰ هزار مترمكعبی بندرعباس بسيار ضروری است.

وی افزود: در حال حاضر اين پروژه ۳۰ درصد پيشرفت فيزيكی دارد و طولانی شدن روند اخذ مجوز محیط زیست از جمله دلايل توقف روند اخذ سایر مجوزها و كندی روند اجراي اين پروژه است كه در صورت دريافت مجوز از سازمان حفاظت محيط زيست كشور به زودی ادامه عمليات اجرايی آن آغاز خواهد شد.

خادمی در پايان يادآور شد: صرفه جوی در مصرف آب، بهینه سازی در مصرف و تلاش هر چه بیشتر در تسريع اجرای آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس از عمده ترین راهکارها برای گذر از بحران کم آبی در هرمزگان است.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید