خبر فوری

عملیات اجرایی طرح آبخیزداری باغ چنار حاجی آباد آغاز شد

هرمزبان:معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: عملیات اجرایی طرح آبخیزداری در حوزه باغ چنار کوهشاه احمدی از توابع شهرستان حاجی آباد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،ابوالقاسم حسین پور چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح را شامل دو سازه آبخیزداری با حجم آبگیری سالانه 500هزار متر مکعب عنوان کرد.

وی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری و مهار سیل، تغذیه آبخوان زیر زمینی، تقویت چشمه های زیر دست، و احیای پوشش گیاهی ذکر کرد و افزود: اعتبار این طرح به مبلغ چهار هزار میلیون ریال از محل اعتبارات مقابله با خشکسالی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران تامین شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خاطرنشان ساخت: با توجه به شرایط آبخیزهای این استان و تداوم خشکسالی در سال جاری با دریافت کمترین میزان بارش در بین 33 استان کشور، ضرورت توجه به برنامه توسعه آبخیزداری در هرمزگان را دو چندان کرده است.

حسین پور یادآورشد: طرح آبخیزداری در حوزه باغ چنار شهرستان حاجی آباد در پی اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید در جهت رفع محرومیت از منطقه کوهشاه احمدی به اجرا درآمده و طبق پیش بینی های بعمل آمده هم زمان با هفته دولت( شهریورماه امسال ) به بهره برداری می رسد.

شهرستان 110هزارنفری حاجی آباد بعنوان یکی از چهار قطب کشاورزی هرمزگان در 158کیلومتری بندرعباس مرکز این استان قرار دارد، کوهشاه احمدی منطقه ای کوهستانی و عشایری در شمال این شهرستان واقع شده است/ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید