خبر فوری

لزوم بهره برداری بیشتر از سد جگین برای آبرسانی و کارهای کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، جاسم جادری صبح جمعه در آئین بهره برداری از پروژه ایستگاه پمپاژ آبرسانی به شهرستان های جاسک و بشاگرد، بیان داشت: با افتتاح این پروژه شاهد تامین آب پایدار شهرستان های جاسک و بشاگرد هستیم و این اقدام برای مردم این شهرستان ها بسیار خوب و مفید است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته دولت یازدهم با مشکلات مالی دست به گریبان بود اما با زحمت و پیگیری فراوان نیاز مالی این پروژه تامین شد.

جادری با بیان اینکه در این دولت پروژه های بزرگ یکی پس از دیگری در حال افتتاح است، افزود: دولت همت و عزم خود را جزم کرده تا به مردم خدمات رسانی کند و دولت تدبیر و امید در هرکدام از بخش ها کارهای بسیار بزرگی را انجام داده است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: عزم دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمام جدی است و در هرمزگان به عنوان یک کارگاه سازندگی کارهای بزرگی در حال انجام است.

وی بر لزوم بهره برداری بیشتر از سد جگین برای آبرسانی و کارهای کشاورزی تاکید کرد و گفت: آب بسیار خوبی در سد جگین ذخیره شده و بنابر این است که با برداشت آب از این سد مناطق مختلف در شرق هرمزگان را آباد کنیم و از این طریق می توانیم اشتغالزایی از جمله در بخش کشاورزی داشته باشیم.

پروژه ایستگاه پمپاژ آبرسانی به شهرستان های جاسک و بشاگرد و خط برق ۲۰ کیلوولت سد جگین با حضور دکتر جاسم جادری استاندار هرمزگان در شهرستان بشاگرد به بهره برداری رسید.

برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است. این پروژه شامل یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۰۰۷ لیتر بر ثانیه با ارتفاع پمپاژ ۳۰۰ متر و یک باب مخزن بتنی ۲۰۰۰ مترمکعبی  است.

یک خط انتقال برق ۲۰ کیلوولت دو مداره به ظرفیت هفت مگاوات نیز دیگر بخش این پروژه است. بهره برداری از این پروژه موجب تامین منابع آبی پایدار شهرهای جاسک و بشاگرد از سد جگین شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید