خبر فوری

آمادگی دستگاه قضایی به منظور رسیدگی خارج ازنوبت به جرائم انتخابات

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از دادگستری هرمزگان، حجت الاسلام محمدصادق اکبری از تشکیل کمیته کارشناسی پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی خبر داد و در همین زمینه خاطر نشان کرد: فضای مجازی و نحوه استفاده هریک از نامزدهای انتخاباتی و هوادارانشان از این امکان در جریان تبلیغات انتخاباتی و پس از آن از سوی نهادهای نظارتی به ویژه دستگاه قضایی استان هرمزگان به دقت مورد رصد قرار می گیرد و با هر نوع جرم و تخلف احتمالی قاطعانه برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام اکبری اظهارداشت:به موجب قانون ،روند تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از زمان احراز صلاحیت واجدین شرایط از سوی شورای نگهبان تا بیست و چهار ساعت پیش از فرآیند رأی گیری و آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاریخ بیست و یکم اردیبهشت تا بیست و چهار ساعت پیش از اخذ آراء یعنی ساعت هشت صبح روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه است.

وی همچنین یادآور شد: هر نوع تبلیغات پیش از موعد قانونی از سوی نامزدها و هوادارانشان چه در فضای حقیقی و چه از طریق فضای مجازی، جرم بوده و مستوجب پیگرد قانونی خواهد بود.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان هرمزگان اعلام کرد:ارتکاب اعمالی چون؛ تبلیغات زودهنگام و پیش از موعد قانونی، خرید و فروش آراء، تهدید، تطمیع، رأی دادن به نام دیگران و یا با استفاده از شناسنامه اشخاص دیگر،شرکت بیش از یکبار در فرآیند رأی گیری، تهدید، توهین و تخریب رقبای انتخاباتی، نشر اکاذیب، استفاده غیرمجاز از امکانات دولتی به نفع یا علیه هر یک از نامزدها و فعالیت های انتخاباتی کارکنان دولت در زمان اداری؛ مهمترین و شایع ترین مصادیق تخلفات و جرائم انتخاباتی هستند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه تصریح کرد: دستگاه قضایی آمادگی دارد به جرائم و تخلفات انتخاباتی مطابق با قانون مجازات اسلامی و قانون انتخابات در شعب ویژه و خارج از نوبت رسیدگی کند و مرتکبان این قبیل جرائم را به سزای اعمال ساختارشکنانه و فاقد وجاهت قانونی خود برساند.

وی با اشاره به تبلیغات زودهنگام و پیش از موعد برخی نامزدهای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در فضای مجازی یادآور شد: فضای مجازی نیز تابع همان شرایط و ضوابط  قانونی مربوط به فضای حقیقی بوده و ممنوعیت های اعمال شده در فضای حقیقی مشمول فضای مجازی نیز می گردد.

حجت الاسلام اکبری همچنین افزود:کمیته ای متشکل از دادگستری کل استان هرمزگان،اداره کل اطلاعات، اطلاعات نیروی انتظامی و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مأموریت یافته با رصد دقیق فضای مجازی و تحرکات و تخلفات صورت گرفته در این فضا ،پس از شناسایی مجرمین و متخلفین نسبت به تهیه گزارش و معرفی آنها به شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی اقدام کند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با هشدار به مجرمین و متخلفین انتخاباتی در فضای مجازی اظهار کرد:دستگاه قضایی استان هرمزگان در صورت دریافت هر نوع گزارشی مبنی بر ارتکاب جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی نسبت به قطع ارتباط کانالهای فاقد مجوز و یا لغو مجوز کانالهای دارای مجوز، اقدام قاطع ،سریع و قانونی را معمول خواهد داشت. 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید