هرمزبان:عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: کسانی که در رابطه با صندوق ذخیره فرهنگیان دستگیر شده‌اند، بیشتر اقوام و خویشان حزبی آقایان و از دولت فعلی هستند.

اکثر دستگیرشدگان فساد صندوق ذخیره فرهنگیان از دولت فعلی هستند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در پاسخ به ادعای مطرح شده توسط رئیس‌ستاد فرهنگیان حسن روحانی که عنوان کرده است: «من اطلاع دارم میزان زیادی از این تخلفات (در صندوق ذخیره فرهنگیان) مربوط به دولت قبلی است»، به فارس گفت: آیا ایشان تازه متوجه این موضوع شده‌اند یا می‌دانسته‌اند و تا زمانی که مجلس ورود کرد، ساکت بودند؟ چرا اجازه دادند تا دامنه تخلفات وسعت بگیرد؟
سلیمی افزود: چرا ابتدای دولت اعلام نکردند و اجازه دادند چهار سال این تخلفات ادامه یابد.
وی با بیان اینکه این تخلفات اگر مربوط به دولت قبل است و از آنها مطلع بوده و چیزی نگفته‌اند خیانت کرده‌اند، ادامه داد: کسانی که دستگیر شده‌اند بیشتر اقوام و خویشان حزبی آقایان و از دولت فعلی هستند و دولتی‌ها در آستانه انتخابات نباید از پاسخگویی شفاف فرار کنند.
رئیس‌بانک سرمایه را
چه کسی معرفی می‌کند؟
در همین رابطه رئیس‌کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، به تسنیم گفت: طولانی شدن روند تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، به دلیل حجم بالای کار است چرا که این صندوق، تعداد زیادی شرکت اقتصادی، بانک و بیمه دارد و حجم تخلفات صورت گرفته نیز وسیع است از سوی دیگر بر روی هر موضوعی ذیل تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان دست گذاشته می‌شود، معضلی جدید خود را نشان می‌دهد و حجم پرونده را افزایش می‌دهد.
جبار کوچکی‌نژاد افزود: کارشکنی‌هایی نیز در مسیر تحقیق و تفحص وجود دارد به عنوان مثال در این شرایط مدیرعامل بانک سرمایه را تغییر می‌دهند. در حقیقت صندوق ذخیره فرهنگیان را به صورت باندی اداره می‌کنند و مدیر عامل بانک سرمایه نیز با فشار این افراد برکنار و فرد جدیدی منصوب می‌شود.
کوچکی‌نژاد گفت: در برخی موارد می‌شنویم، مسئولان صندوق ذخیره می‌گویند که تخلفات صورت گرفته در بانک سرمایه به آنها ارتباطی ندارد، بیان این سخن به دلیل گرفتار شدن آنها در باتلاق بزرگ فساد است و برای دور نگه داشتن خود از فساد بزرگ بانک سرمایه این سخنان را می‌گویند اما باید سؤال کرد که مدیرعامل بانک سرمایه را چه فردی معرفی می‌کند، آیا مدیرعامل صندوق ذخیره، مدیرعامل جدید بانک را معرفی نکرده است؟
این نماینده مجلس بیان کرد: بانک سرمایه مشکلات متعددی دارد که عمده آنها سوءاستفاد مالی است از سوی دیگر در شرکت‌های زیرمجوعه صندوق ذخیره فرهنگیان نیز شاهد تخلفات و سوءاستفاده‌های مالی هستیم چرا که پول‌هایی را به اسم سرمایه‌گذاری پرداخت کرده‌اند اما این کار صورت نگرفته است در حقیقت تخلفات بانک سرمایه و صندوق ذخیره به صورت زنجیره‌ای به هم وابسته است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید