کاهش ۲۴ درصدی تلفات جاده ای در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان، علیرضا مجرد با توجه به اهمیت پیشگیری از وقوع تصادفات و ارائه راهکارهای کاهشی در تلفات ناشی از تصادفات (برون شهری و درون شهری) توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را  به عنوان یکی از راهکارهای مهم و اساسی برای ایجاد ایمنی و  ترافیکی روان دانست و افزود  بر اساس گزارشات آماری اعلام شده از سوی پلیس راه استان طی ۱۱ ماه گذشته سال ۱۳۹۵ تعداد تصادفات ۱۹۱۱ فقره اعلام گردید که نسبت به ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۴ تعداد ۴۵۱ فقره و کاهش  ۱۹ درصدی را  داشته است.

وی عنوان کرد: ایجاد فرهنگ استفاده بیشتر مردم از حمل و نقل عمومی باید در بین مردم جامعه نهادینه شود زیرا با افزایش جمعیت و نیاز به امنیت و ایمنی بیشتر موضوع مهم و حیاتی حمل و نقل عمومی بیشتر از قبل نمود پیدا کرده، بویژه اتوبوس از لحاظ کم هزینه بودن در بحث حمل و نقل دارای جایگاه خاص و والایی است.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین ویژگی ها و مزایای استفاده از حمل و نقل عمومی صرفه جویی در زمان، آرامش در سفر، کاهش ترافیک، جلوگیری از آلودگی هوا، کمک به اقتصاد خانواده و مهم ترین ویژگی داشتن امنیت بالای حمل و نقل عمومی می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده استان با اشاره به آمار متوفیان تصادفات جاده ای که از سوی پزشکی قانونی کشور طی ۱۱ ماه سال ۹۵ اعلام گردیده افزود : تعداد ۲۶۱ نفر متوفیان در سال ۹۵ که نسبت به ۱۱ ماه ۹۴ تعداد ۵۳ نفر که معادل ۱۶.۹ درصد شاهد کاهش تلفات جاده ای بوده است.

وی با توجه به مجموع تلفات تصادفات جاده ای هرمزگان  در ۱۱ ماهه سال ۹۵، تعداد ۱۹۶ نفر در محور های برونشهری جان خود را از دست دادند و با توجه مدت مشابه سال ۹۴ تعداد ۴۴ نفر و معادل ۲۴.۴ درصد کاهش داشته که در مقایسه با دیگر استانها در رتبه دوم کشوری قرار گرفته است، همچنین آمار تلفات جاده ای محورهای روستایی تعداد ۱۹۶ نفر در سال ۹۵ که به نسبت ۱۱ ماهه سال ۹۴ (۱۱ نفر) ۲۰.۴درصد افزایش داشته است که در جایگاه کشوری بیست و ششم قرار گرفته است.

مجرد از مجموع تصادفات استان در ۱۱ ماهه سال ۹۵  تعداد دو هزار و ۸۳۸ نفر در جاده های استان بر اثر تصادفات مصدوم شده اند که به نسبت ۱۱ ماه سال ۹۴ تعداد ۳۵۵ نفر معادل ۱۴.۳ درصد افزایش اعلام کرد که در مقایسه با سایر استانها در رده بندی کشوری، استان هرمزگان رتبه بیست و هفتم را به خود اختصاص داده است.

وی ابرازداشت: مجموع تعداد تلفات تصادفات هرمزگان در ۱۱ ماهه سال ۹۵ با کاهش ۱۶.۹ درصدی تلفات (۵۳ نفر کاهش) این استان را  در مقایسه با سایر استانها، در رتبه بندی سوم کشوری قرار داده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید