تهیه «جدول همسان‌سازی» حقوق بازنشستگان و شاغلان در آموزش و پرورش/ بازنشستگی 30 تا 40 هزار فرهنگی در سال‌جاری

احمد صافی رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص «آخرین وضعیت پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان»، اظهار داشت: تا جایی که بنده اطلاع دارم در بودجه‌ای که برای امسال در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، دو بند مربوط به بازنشستگان وجود دارد؛ یکی از این بندها این است که حقی که به شاغل می‌دهند به بازنشستگان نیز بپردازنند.

 وی ادامه داد: برای نمونه اگر امسال 10 درصد به حقوق کارمندان اضافه می‌شود، 10 درصد نیز به حقوق بازنشستگان اضافه کنند و این قانون است که هرچه به نیروهای شاغل اضافه می‌شود، به نیروی بازنشسته نیز اضافه شود.

صافی اضافه کرد: بازنشسته‌ها می‌گویند بین حقوق ما و کارمندان دیگر تفاوت زیادی وجود دارد؛ چه افرادی که در آموزش و پرورش بوده و یا در سازمان‌های دیگر شاغل هستند و بیان می‌کنند باید همسان سازی شود.

 رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این خصوص متذکر شد: برای این کار جلساتی تشکیل شده است و در جلسه‌ای سازمان برنامه و بودجه، موضوع را بررسی کرد که اعتباری را که مجلس برای همسان سازی اختصاص داده است، چگونه توزیع کنند و سهم وزارتخانه‌های مختلف و سهم آموزش و پرورش از آن چگونه باشد.

 وی اضافه کرد: مقرر شد جدولی با همکاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تهیه شود و در دولت به تصویب برسد.

صافی تصریح کرد: منتظر هستیم تا این کار انجام شده و به صورت رسمی ابلاغ شود و پس از ابلاغ رسمی صندوق بازنشستگی کشوری، حکم بازنشستگان را بر اساس آن صادر می‌کند.

 رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش در خصوص «زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان»، بیان داشت: امسال این موضوع جزء برنامه‌هاست تا پاداش پایان خدمت سال 95 را پرداخت کنند و محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز قول داده است.

صافی در خصوص اینکه «امسال چه تعداد فرهنگی بازنشسته می‌شوند؟»، یادآور شد: از یک میلیون و 300 هزار بازنشسته کشور، 763 هزار نفر آن در آموزش و پرورش هستند و این طور که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد، بین 30 تا 40 هزار نفر از فرهنگیان در سراسر کشور امسال بازنشسته می‌شوند.

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به خواسته‌های بازنشستگان از دولت، خاطرنشان کرد: این افراد چند انتظار از دولت دارند؛ اول اینکه حقوق آنها افزایش پیدا کند و تبعیض بین حقوق آنها از بین برو .

 وی اضافه کرد: دومین خواسته بازنشستگان فرهنگی این است که تبعیض بین بیمه‌ها از بین برود و سومین درخواست، این است که انتظار دارند از سوی مقامات کشور مورد تکریم قرار گیرند و فرزندان آنها هنگام استخدام در آموزش و پرورش، در اولویت استخدام قرار گیرند.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید