خبر فوری

کابینه بعدی روحانی جوانتر و پر تحرکت تر خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر محمد علی نجفی رییس ستاد فرهنگیان روحانی در نشست خبری با بیان اینکه در رابطه با فعالیت های ستاد روحانی حساب ویژه ای به موضوع فرهنگ داریم، اظهار داشت: ستاد فرهنگی روحانی ستاد مستقلی مخصوص فرهنگان است.  

وی افزود: در استانها هم در هر استانی زیر نظر ستاد انتخاباتی حسن روحانی رییس بخش فرهنگیان داریم.  

رییس ستاد فرهنگیان روحانی از برگزاری همایش بزرگ معلمان با حضور روحانی در هفته معلم خبر داد و تصریح کرد: در این همایش از سراسر کشور معلمان حضور خواهند داشت.

نجفی گفت: در دولت اول روحانی در حوزه برنامه ریزی و اجرا برنامه هایی مدنظر بود که آموزش و پروش در الویت بود اما در الویت های بالا نبود. به هر حال در آن برهه مسایل دیگری از اولویت بالایی برخوردار بود. مثل عبور از تحریم ها و لغو قظعنانه ها و مسایل اقتصادی، سال ٩٢ شرایط ویژه ای داشتیم اما مطمئنم در دولت بعدی حسن روحانی آموزش و پرورش جز اولویت های بالای دولت قرار خواهد گرفت. درباره حقوق و مزایای فرهنگیان دولت در حد توان تلاش خود را کرده است.  

وی با اشاره به موضوع صندوق ذخیر فرهنگیان خاطرنشان کرد: باید روشن شود چه بخشی از این تخلفات مربوط به صندوق است و چقدر از آن مربوط به وام هایی است که بانک سرمایه داده است چرا که بخشی از وام های پرداخت شده بازنگشته و تبدیل به مطالبه معوق شده است.

رییس ستاد فرهنگیان روحانی ادامه داد:  همچنین باید مشخص شود که تخلفات صندوق و وام های بانک سرمایه چه میزان مربوط به سال ٩٢ و قبل از آن است و چه میزان مربوط به دولت یازدهم است.

نجفی تاکید کرد: رقم کمی از بدهی صندوق مربوط به دولت یازدهم است، روحانی امتیاز بیشتری نسبت به دیگر کاندیداها دارد و کشور را بهتر می تواند به نقطه ایده ال حرکت دهد. دولت علی رغم مشکلاتی که با آن مراجه بوده در ارتباط با آموزش و پرورش اقدامات خوبی انجام داده است. 

وی با اشاره به برکناری فانی گفت: بعد از مدتی که دولت احساس کرد که فرهنگیان از عملکرد فانی راضی نیستند صرفا برای احترام گذاشتن به نظر فرهنگیان وزیر جدیدی را انتخاب کرد هر چند که روحانی نارضایتی از وی نداشت.

رییس ستاد فرهنگیان روحانی در پاسخ به این سوال که  آیا شما را در دولت بعدی در راس وزارت آموزش پروش خواهید بود؟ گفت: روحانی درباره دولت بعدی خود و مصداق های آن تصمیمی نگرفته است و فکری نشده است. اما روحانی معتقد هست دولت بعدی دولت جوان و پرتحرکی باشد تا دولت بتواند اهداف مورد نظر وی و مردم را برآورده کند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید