خبر فوری

پیشگیری از وقوع جرم در اولویت قرار گیرد/ از ورود پرونده‌های با اختلافات جزئی به دستگاه قضایی جلوگیری شود

آیت الله صدر الساداتیبه گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در دیدار آیت الله صدر الساداتی  نماینده مجلس خبرگان رهبری با حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری هرمزگان که باحضور دادستان مرکز استان، رییس دادگستری شهرستان بندر عباس و معاونین رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در محل دادگستری کل هرمزگان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین اکبری ضمن تبریک سال جدید و بیان نامگذاری سال 96 که از سوی مقام معظم  رهبری  به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مزین گردیده، به  ارائه گزارشی از عملکرد یکسال گذشته دستگاه قضائی استان پرداخت و افزود:  سیاست  دادگستری استان هرمزگان برای توسعه امنیت، نظم قضائی در جامعه، بستر سازی بیش از پیش برای جلب سرمایه گذاری مشروع، پویائی اقتصاد و اشتغال و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی همراه با برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه در این استان است.
در ادامه این دیدار نماینده مجلس خبرگان رهبری استان هرمزگان ضمن تقدیر از فعالیتهای خوب دستگاه قضایی استان و تبیین جایگاه دستگاه قضایی اظهار داشت: منصب قضاوت از مناصب جلیله ای است که از طرف خدای متعال، برای پیغمبر (ص ) و از طرف او برای ائمه معصومین(ع) و از طرف آنان برای فقیه جامع الشرایط ثابت  است و قاضی در  جایگاه والایی قرار دارد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: کثرت کار و کمبود کادر قضایی و اداری در بازدیدهای بعمل آمده از مراجع قضایی استان مشهود بود که مستلزم تخصیص نیروی بیشتری به دستگاه قضایی استان است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از علل ورود پرونده ها، سرخوردگی‌ها در جامعه است که باعث بروز اختلافات و جرم در جامعه می‌شود و در این راستا پیشگیری باید در اولویت قرار گیرد و تمامی دستگاهها باید در این راستا دستگاه قضایی را یاری نمایند تا از ورود پرونده های با اختلافات جزیی به دستگاه قضایی جهت رسیدگی به پرونده های مهم جلو گیری شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید