خبر فوری

تشکل های غیردولتی گره گشای مسئله کودکان کار هستند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری هرمزگان، منصور اخلاقی پور در جلسه ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به پیچیدگی مسئله کودکان کار اظهار داشت: این کودکان دارای روحیه خاصی هستند و با اینکه به شیوه ای غیر مستقیم تکدی گری می کنند اما نمی توان همان برخوردی را که با متکدیان می شود با این گروه لحاظ کرد.

وی ادامه داد: جمع آوری متکدیان و نگهداری آنها در سامان سرا می تواند طرح موقت مناسبی در این زمینه باشد اما برای کاهش کودکان کار می بایست به جای جمع آوری اجباری، آنها را جذب نمود و خانواده های آنان را ملاک طرح ها و برنامه ها قرار داد.

وی گفت: تعداد کودکان کار در بندرعباس آنقدر زیاد نیست که امکان جمع آوری آنها وجود نداشته باشد اما این کودکان از ناحیه خانواده خود تحت فشار قرار دارند که به خیابان می آیند و در واقع خودشان تصمیم گیرنده نیستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان با بیان اینکه گره گشای مسئله کودکان کار، تنها تشکل های غیردولتی هستند بیان داشت: تشکل های غیردولتی به لحاظ ماهیت مردمی و غیر رسمی که دارند بیشتر مورد اعتماد این کودکان قرار می گیرند و به راحتی جذب می شوند.

اخلاقی پور خاطر نشان کرد: بهزیستی استان هرمزگان می تواند با افزایش تعداد مراکز نگهداری و خدمات رسانی به این کودکان و واگذاری این مراکز به تشکل های غیر دولتی نقش ارزنده ای را در حل این مسئله ایفا کند که البته طرح هایی در این زمینه نیز ارائه شده و در حال پیگیری است.

وی یادآور شد: افراد علاقمند به فعالیت های اجتماعی مختلف می توانند با مراجعه به اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از روند ثبت و تاسیس تشکل های غیر دولتی اطلاع یافته و اقدام کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید