خبر فوری

نقطه پایان تکدی گری در بندرعباس باید مشخص شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری هرمزگان، بهروز اکرمی در جلسه ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان هرمزگان، اظهار داشت: طرح های جمع آوری متکدیان که تاکنون در بندرعباس به اجرا رسیده، علیرغم تلاش های مداوم دستگاه های درگیر به یک چرخه تکراری تبدیل شده است که نقطه پایانی ندارد و متکدیان پس از مدتی رها شده و به تکدی گری ادامه می دهند.

وی گفت: طرح ها و اقدامات ضربتی همانگونه که از نام آنها نمایان است برای یک مقطع کوتاه مدت طراحی می شوند و باید برای رسیدن به نتیجه بلند مدت تغییر رویه داد.

اکرمی افزود: طرح جمع آوری متکدیان از سطح شهر بندرعباس در طول سال توسط شهرداری بندرعباس و با همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی انجام می گیرد و در ایام نوروز این طرح با شدت بیشتری پیگیری می شود که می توان گفت برای کوتاه مدت و همان مقطع تعطیلات نوروزی مناسب است اما نقطه پایانی برای آن در نظر گرفته نشده و متکدیان پس از مدتی رها شده و به تکدی گری ادامه می دهند.

وی گفت: ایجاد یک نقطه پایان برای تکدی گری در شهر بندرعباس امروز یک ضرورت است تا تلاش دستگاه ها با نتیجه قابل قبولی همراه باشد و بتوانیم در مسیر کاهش تکدی گری و سپس فرهنگ سازی عمومی گام برداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه در بسیاری از شهرهای بزرگ ایران علیرغم وجود بسترهای اقتصادی، متکدیان بسیار کم تری از بندرعباس وجود دارند، خاطر نشان کرد: قطعا بستر اجتماعی و فرهنگی این شهرها و رفتار عمومی اجتماع باعث کاهش تکدی گری می شود.

اکرمی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد متکدیان فعال در بندرعباس غیر بومی هستند، یادآور شد: آمار بالای متکدیان غیر بومی در بندرعباس نشان می دهد که این افراد بستر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مناسبی را در این شهر برای تکدی گری یافته اند و به نوعی می توان بندرعباس را بهشت متکدیان عنوان کرد.

وی به پژوهش انجام شده در اداره کل امور اجتماعی استانداری در زمینه متکدیان اشاره و تاکید کرد: گونه های مختلف متکدیان در این پژوهش مشخص شده که با توجه به آن، نقطه پایان تکدی گری را در بندرعباس با واگذاری هر یک از این گونه ها به دستگاه های ذیربط مشخص می کنیم که این طرح به صورت آزمایشی در ماه های آینده به اجرا گذاشته می شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید