خبر فوری

پیش بینی راه اندازی ۱۲۹۳شعبه اخذ رای در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، بهروز اکرمی ظهر دوشنبه در جلسه هم اندیشی با مدیران مسئول نشریات محلی و نمایندگان خبرگزاری ها در استان هرمزگان بیان داشت: هشت هزار و ۸۵۰ نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نام نویسی کردند که از این تعداد هشت هزار و ۵۶۱ نفر در هیئت اجرایی تائید صلاحیت و ۱۷۸ نفر رد صلاحیت شدند. همچنین از هشت هزار و ۸۵۰ نفر، هشت هزار و ۴۲۰ نفر در هیئت نظارت استان احراز صلاحیت شدند و ۲۱۶ نفر رد صلاحیت اعلام شد.

اکرمی عنوان کرد: در مجموع ۸۷۱ برای شرکت در انتخابات شوراهای شهری در استان هرمزگان نام نویسی کرده بودند که از این تعداد ۸۲۰ نفر توسط هیئت اجرایی در شهرها تائید و ۴۰ نفر رد صلاحیت شدند و در هیئت نظارت نیز ۸۰۲ نفر تائید و ۲۶ نفر رد صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان خاطرنشان کرد: هفت هزار و ۹۷۹ نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای روستایی نام نویسی کرده بودند که از این تعداد هفت هزار و ۷۴۱ نفر توسط هیئت اجرایی تائید و ۱۳۸ نفر رد صلاحیت شدند و در هیئت نظارت تعداد هفت هزار و ۶۱۹ نفر تائید صلاحیت و ۱۹۰ نفر رد صلاحیت شدند.

وی ابرازداشت: در این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا تنها یک روستا به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نامزدهای شرکت در انتخابات، انتخابات شورای روستا در آن برگزار نخواهد شد. تعداد مدنظر برای برگزاری انتخابات در این روستا ۵ نفر بود که تنها ۴ نفر نام نویسی کرده بودند.

اکرمی اعلام کرد: همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای شهر و روستا و همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در غرب استان میز رسانه‌ها برای تسریع در اطلاع رسانی لحظه ای در ستاد انتخابات استان راه اندازی خواهد شد. همچنین رئیس ستاد انتخابات و دبیر ستاد انتخابات آمادگی پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران را خواهند داشت.

وی در تشریح شیوه برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا عنوان کرد: هزار و ۲۹۳ شعبه اخذ رای در استان هرمزگان پیش بینی شده است که ۷۹۶ شعبه ثابت و ۴۹۷ شعبه سیار خواهد بود.

اکرمی اظهارداشت: برای برگزاری انتخابات شوراهای روستایی قرار بر این شد تا شعب سیار در ساعات مشخصی که از قبل به روستاها اعلام خواهد شد در روستا حاضر شده و پس از رای گیری شورا صندوق مربوط به آن روستا پلمب شود و در روستای بعدی از صندوق مشخص شده دیگر استفاده کنند که این روال به ترتیب در روستاهای مدنظر انجام خواهد شد و هر روستا صندوق جداگانه در انتخابات شوراها خواهد داشت.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید