خبر فوری

نسل جدید جامعه به گفتارها و نوشته‌های شهید مطهری نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، فضل‌الله رنجبر امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: کارگران قشری زحمتکش و گردانندگان بخش صنعت، خدمات، بازرگانی و کشاورزی و… هستند کارگران قشری تلاشگر و موثر در اقتصاد جامعه هستند امام(ره)عزیز دست تک تک این کارگران را می بوسید و همواره در رسیدگی به این قشر محروم و با افتخار و با عزت و پاک و تلاشگر افتخار می کردند.

فرماندار کرمانشاه کارگران را مایه افتخار جامعه دانست و گفت: معلم نور جامعه است و پیشگامان توسعه و پیشرفت در هر نظامی معلمان هستند، قشر معلم می تواند جامعه را نجات دهد و سرنوشت کشور را به اعتلا برساند.

رنجبر بیان کرد: امروز برای اینکه ما جامعه‌ای عاری از خشونت و در مسیر عدالت و دارای توسعه همه جانبه و پایدار متوازن داشته باشیم نیاز به معلمان فهیم و آگاه داریم هرچند امروز معلمان مشکلات اقتصادی دارند اما عزت نفس والایی دارند و معلمان شریف ترین قشری هستند که برای اعتلای نظام تلاش می کنند.

وی گفت: معلمان و دانش آموزان در تمام ماموریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیشگام بودند سنگرهای دفاع مقدس ما مملو از قشر فرهنگی و معلمان بود و دانش آموز به تاسی از معلمش به جبهه می‌رفت و در صفوف اول و سازماندهی راهپیمایی های دفاع از نظام هستند، در انتخابات نقش اول و بار زحمت بر دوش فرهنگیان بوده و بدون هیچگونه چشمداشتی با روحیه ایثار و جهادی بار سنگین ماموریت های مهم بر دوش آنان بوده و در کنار مسئولان همکاری داشتند.

فرماندار کرمانشاه گفت: اگر امروز ماها به عنوان مدیر در پشت این میزها نشستیم و خدمت می کنیم به یمن وجود نفس مطهری ها و شریعتی ها و بهشتی ها طالقانی ها رجایی ها بوده، شهید مطهری این معلم بزرگ استاد فرهیخته شخصیتی بسیار ارزشمند که امام(ره) در نبودش گریه کرد هنوز هم نسل جدید و همه ما به نوشته ها و گفته های مطهری نیاز دارد.

رنجبر بیان کرد: اگر بخواهیم جامعه را بسازیم باید رجوع کنیم به آثار این شهید بزرگوار، امروز در توان ما نیست در راستای رفع مشکلات اقتصادی معلمان، دولت تدلیر و امید مصمم است و تلاش میکند و اقداماتی را انجام داد در راستای رفع برخی از مشکلات معلمان این طرح رتبه بندی اقدامی هرچند کوچک اما موثر در پاسخ به برخی از مطالبات فرهنگیان است.

وی گفت: ما به لحاظ اقتصادی خیلی کاری از دستمان نمی‌آید در حوزه شهرستان باید به ارج و منزلت معلمان رجوع کنیم باید بررسی کنیم کوشش کنیم در جهت بالا بردن ارج و منزلت معلمان، باید کار معنوی کنیم خیلی هزینه ندارد در آستانه هفته بزگداشت مقام معلم بنری نصب کنیم تیترهای مطبوعات ما با تیتر درشت تبریک به معلمان باشد همه سایت های ادارات کانال های خبری تبریکی برجسته ای به معلمان عزیز گفته شود سامانه پیامکی که ادارات دارد هر بخشداری که سامانه پیامکی دارد در ۱۲ اردیبهشت و حتی روز کارگر یک پیامکی برای تبریک به درون جامعه بفرستد نیاز دارد بشود یک نهضت.

رنجبر افزود: بخدا قسم برای اصلاح جامعه باید نگاهمان به معلمان و مدارس باشد اشتباه نکنیم اگر جوانی را در خیابان می بینیم که خلاف ارزش ها و رفتارهای درست عمل می کند باید برگردیم به مدارس، باید به مدارس حاشیه توجه کنیم آسیب های اجتماعی در آنجا هستند و برای اینکه نگذاریم چنین مشکلاتی پیش بیاید حتما باید به ارج و منزلت و جایگاه معلمان توجه کنیم.

وی بیان کرد: اینجا عهد می بندیم که در هفته معلم به یک مدرسه سرکشی کنیم وقتی مدیر میراث فرهنگی و… روز معلم دو کیلو نان شیرینی برده رفته مدارس روز معلم را تبریک گفته و به آموزش و پرورش منعکس کرده و آموزش و پرورش روی سایت بیاره نشان میده که ما مطلب را گرفتیم، برای بحث ارتقا منزلت فرهنگیان علاوه بر نصب بنر و سامانه پیامکی و سایت های، سرکشی به مدارسی که یا در حاشیه اند یا نزدیک اداره اند.

رنجبر بیان کرد: ان شاءالله ادارات با یه گلدانی جعبه شیرینی بروید از مدارس سرکشی کنید، مدیرانی که عضو شورای آموزش پررورش هستند شخصا حضور پیدا کنند این شورا می تواند در خیلی از تصمیماتی که برای ارتقا آموزش و پرورش است موثر باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید