خبر فوری
هرمزبان:کانون خبرنگاران نبا: حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رحمانی گفت: مصحف‌الرحمن کتابی است که بر اساس ایده مقام معظم رهبری در روش تدریس قرآن نوشته شده است که این کتاب می‌تواند آگاهی لازم را به مخاطب خود دهد.

مصحف‌الرحمن؛ کتابی دینی برای آگاهی مخاطبان

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رحمانی، مسئول غرفه نهج‌البلاغه و قرآن قم در نمایشگاه سی و چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ گفت: مصحف‌الرحمن کتابی است که بر اساس ایده مقام معظم رهبری در روش تدریس قرآن توسط مؤسسه ترجمه متون دینی نورالهدی قم آماده شده و در اختیار علاقه‌مندان در این نمایشگاه قرار گرفته است.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در شهریورماه سال 1386 در دیدار با قاریان کشور فرمودند که در سال‌های دورتری که من در شهر مشهد مقدس بودم در مساجد این شهر جلسات قرآنی بر گزار می‌شد، در این جلسات قرآنی یک آیه‌ای را مثال می‌زدند و به مستعمان گفته می‌شد که شما در این آیه ممکن است که با چند لغت آشنایی نداشته باشید و اگر این چند لغت را یاد بگیرید بقیه آیه شریفه از لحاظ معنی برای شما روشن می‌شود.
مدیر مؤسسه ترجمه متون دینی نورالهدی قم گفت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری این مؤسسه کتاب مصحف‌الرحمن را منتشر کرد؛ در این کتاب در ذیل آیات فقط بعضی از واژه‌هایی که نیاز به ترجمه دارند، ترجمه شده است و دیگر کلمات بدون ترجمه هستند؛ در این کتاب مخاطب می‌تواند با دانش و علمی که نسبت به لغات دارد بقیه آیه را ترجمه کند.
حجت‌الاسلام رحمانی اظهار کرد: همچنین در بخش دیگری از این مصحف روی حاشیه‌ها کار شده و وارد عمق مطالب شده است؛ کلماتی که در یک آیه وجود دارد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است تا نقش آن در جمله و در معنی مشخص شود.
یادآور می‌شود، نمایشگاه جنبی سی و چهارمین مسابقات بین‌المللی قران کریم در ۱۸ بخش آثار و تولیدات قرآنی در رواق شرقی مصلی امام خمینی(ره) در ایام مسابقات دایر است.
محمد چشمه‌نوشی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید