خبر فوری

حضور۹۵۰ دانش آموز رأی اولی درصومعه سرا/معلمان نمونه تجلیل می شوند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، مهرداد فیض بخش ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان صومعه سرا که در اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد با اشاره به در پیش بودن۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، اظهار کرد: مراسم تجلیل از معلمان نمونه صومعه سرایی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مراسم روز پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در تالار فرشتگان این شهرستان برگزار می شود، افزود: امسال برای انتخاب معلمان نمونه روش جدیدی مدنظر قرار گرفته که بازخوردهای مثبتی در میان معلمان داشته است.

حضور ۹۵۰ دانش آموز رأی اولی صومعه سرا در انتخابات آتی

رئیس اداره آموزش و پرورش صومعه سرا خاطرنشان کرد: تلاش شده تا امسال مراسمی در خور شأن و جایگاه واقعی معلمان و فرهنگیان در شهرستان برگزار و در زمینه انتخاب معلمان نمونه نیز نوع تخصص، میزان فعالیت، سوابق کاری و آموزشی در طول سال تحصیلی در نظر گرفته شود.

وی همچنین به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ۲۹ اردیبهشت ماه نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۹۵۰ دانش آموز رأی اولی در صومعه سرا می توانند در انتخابات حضور پیدا کرده و در تعیین سرنوشت کشورشان سهمیم شوند.

فیض بخش در ادامه با اشاره به برخی از فعالیت های انجام شده طی شش ماهه دوم سال ۹۵، تصریح کرد: برای ارتقاء حوزه آموزش و پرورش شهرستان باید به چهار موضوع آموزش خانواده ها، تربیت بدنی در مدارس، کنکور دانش آموزان و ارتقای سطح کمی و کیفی اطلاعات فرهنگیان توجه ویژه صورت می گرفت.

وی برگزاری ۱۵۱ جلسه آموزشی برای خانواده ها به مدت سه ماه درباره آگاهی دادن و شناساندن آسیب های اجتماعی، نحوه برنامه ریزی مطالعه کنکور و مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان، اجرای مسابقات بین آموزشگاهی در زمینه رشته های ورزشی و توانمندسازی فرهنگیان و معلمان، اعزام به کلاس و دوره های آموزشی تخصصی بخشی از فعالیت های این سازمان در راستای حوزه آموزش و پرورش شهرستان است.

برگزاری مسابقات استانی سرود دانش آموزی در صومعه سرا

به گفته این مسئول آموزش و پرورش شهرستان صومعه سرا در سال های نه چندان دور دارای جایگاه مناسبی در سطح استان بوده که در تلاش هستیم که دوباره به آن جایگاه بازگردیم.

رئیس آموزش و پرورش صومعه سرا با بیان اینکه این شهرستان میزبان برگزاری مسابقات استانی گروه های سرود دانش آموزی است، افزود: این مسابقات با شرکت حدود ۲۰۰ دانش آموز از ۳۲ منطقه استان گیلان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مسابقات در روزهای ۹، ۱۰ و۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود، گفت: مسابقات استانی سرود با حضور دختران و پسران دانش آموز در کانون شهید بهشتی شهرستان صومعه سرا برگزار می شود.

آغاز به کار پژوهش سرای دانش آموزی صومعه سرا از مهر ماه در صورت اخذ مجوز از وزارتخانه

فیض بخش در ادامه با تأکید بر کمبود فضای آموزشی در سطح شهرستان صومعه سرا، یادآورشد: چندین مدرسه در این شهرستان به صورت دو شفیت فعالیت می کنند که احداث فضاهای آموزشی جدید می تواند در حل این مشکل تأثیرگذار باشد.

این مسئول تأکید کرد: ساختار اداری و سازمانی مدارس شهرستان صومعه سرا نیازمند بازنگری است که تلاش می شود این بازنگری تا شروع سال تحصیلی جدید انجام و اجرایی شود.

به گفته فیض بخش راه اندازی کتابخانه تخصصی کنکور برای دانش آموزان و معلمان یکی دیگر از اقداماتی است که رایزنی های اولیه برای عملیاتی کردن این پروژه با استان صورت گرفته و راه اندازی این مکان سبب بهره مندی دانش آموزان و معلمان از تخصصی ترین کتب مربوط به کنکور می شود.

رئیس آموزش و پرورش صومعه سرا خاطرنشان کرد: با راه اندازی این کتابخانه تخصصی شهرستان صومعه سرا اولین شهرستانی خواهد بود که در استان گیلان چنین محیطی را برای دانش آموزان کنکوری فراهم می کند.

وی با بیان اینکه با همکاری اداره کل نوسازی دو مدرسه نیمه ساخته صومعه سرا تا هفته دولت تکمیل و بهره برداری می شود، خاطرنشان کرد: پژوهش سرای دانش آموزی صومعه سرا نیز مجوز اولیه از اداره کل آموزش و پرورش استان را دریافت کرده است.

فیض بخش با تأکید بر آغاز بکار این پژوهش سرا از اول مهرماه سال جاری در صورت دریافت مجوز از وزارتخانه، تصریح کرد: این پژوهش سرا در راستای جمع آوری دانش آموزان نخبه در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و شرکت در جشنواره های دانش آموزی است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید