خبر فوری
هرمزبان:گره فعالیت های قرآنی: امام جمعه شهرستان میناب خاتمیت را یکی از ویژگی های دین اسلام نام برد و گفت خاتمیت بدان معناست که اسلام در زمان خود کارآمد بود و قابلیت متناسب بودن با مسائل زمان حال را نیز داراست.

خاتمیت یکی از ویژگی‌های دین اسلام است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام میرزامحمدحسین معتمدی فر روز گذشته در جمع نمازگزاران،افزود: بخش  زیادی از آیات الهی در رابطه با وقت شناسی و حفظ این حدود است.خطیب جمعه میناب با اشاره به ضرورت مرزبانی، عنوان کرد: انسانی می تواند مرزبان باشد که نه خودش حدود و مرزها را بشکند و نه اجازه دهد غیر او این کار را انجام دهد.

حجت الاسلام معتمدی فر، تصریح کرد: غفلت را امیرالمومنین علی(ع) اینگونه ذکر فرمودند که آن حضرت اگر لحظاتی را با غیر از خدا مشغول بودند این لحظه را غفلت خود می دانستند.

وی خودپسندی و خودبرتر بینی را مانع رشد و کمال دانست و افزود: خودپسندی و خودبرتر بینی مانع رشد و کمال می شود و عامل این غفلت شیطان است و همین باعث سقوط ابلیس از صف ملائک شد.

امام جمعه میناب، گفت: یک ابلیس داریم و  یک انسان ابلیس نما و خود برتر بین با این تفاوت که شیطان خود را از لحاظ جنس و ماده نسبت به آدم برتر دید و بعضی انسانها خود را در صفات و اعمال صالحی که انجام می دهند خود را نسبت به دیگران برتر می بینند و مردم را ناچیز می پندارند.

معتمدی فر راه رسیدن به کمال را کنار گذاشتن خودبرتر بینی دانست و تاکید کرد: انسان های خودبرتر بین هیچ گاه به تکامل و رشد دست نخواهند یافت.

خطیب جمعه میناب، اظهار کرد: پیغمبر اسلام دو ویژگی را از سایر ویژگی ها برتری داد که یکی از آنها مومن به خدا بودن و دیگری اینکه نسبت به بندگان خدا نافع باشد و دست افتادگان را بگیرد.

حجت الاسلام معتمدی فر، خاتمیت را یکی از ویژگی های دین اسلام نام برد و یادآور شد: خاتمیت بدان معناست که اسلام در زمان خود کارآمد بود و قابلیت متناسب بودن با مسائل زمان حال را نیز داراست.

وی دیگر ویژگی دین اسلام را پیش بینی خوش بینانه دانست و عنوان کرد: انسان در پیشگاه تورات و انجیل به عنوان گناه پدرش آدم متولد شده در صورتی که در اسلام به عنوان اشرف مخلوقات آفریده شده و قابل احترام است.

امام جمعه میناب گفت: بیشترین دعوت اسلام به تعقل، تفکر و تدبر است و جامعیت در احکام از دیگر ویژگی های دین اسلام است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید