خبر فوری
هرمزبان:

کوتاه از شهرستان‌ها

نصب پل عابرپیاده
تبریز- خبرنگار کیهان: بهره‌برداری از پل عابر پیاده محدوده استادیوم یادگار امام تبریز در مسیر آزادراه شهید کسایی آغاز شد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: این پل به طول 94 متر و با عرض 4 متر و حداقل 150 تن وزن، یکی از سنگین‌ترین سازه‌های فلزی کشور محسوب می‌شود.داریوش باقرجوان افزود: پل مزبور در 5 ماه احداث و نصب شد و 5 پل عابر پیاده دیگر در این آزادراه نصب می‌شود.
خرید تجهیزات خارجی ممنوع
* به دستور شهردار تبریز، خرید تجهیزات، مصالح و لوازم ساخت خارجی، در شهرداری تبریز ممنوع شد.
صادق نجفی با اشاره به ضرورت عمل به اقتصاد مقاومتی، خرید لوازم و تجهیزات ساخت خارج به جز مواردی که لوازم موردنیاز، فاقد مشابه داخلی باشد را در این شهرداری ممنوع کرد.
جلوگیری از قاچاق کالا
تایباد- خبرنگار کیهان: مدیرکل گمرک دوغارون گفت: 15 اقدام اساسی توسط گمرک دوغارون به عمل آمده که شاخص آن حذف پروانه کاغذی، استعلام الکترونیکی محموله‌ها، تبادل الکترونیکی اطلاعات با بانک مرکزی و… است که با این اقدامات امکان خطا و قاچاق کالا از بین می‌رود.
امید جهان‌خواه گفت: تمام تلاش عوامل گمرک دوغارون براین است که برای هر کالایی که از مقصد سایر گمرکات به دوغارون ترانزیت می‌شود اقدام عملیاتی ذکر شده یا کالای مربوطه به دقت کنترل شود.
وی گفت: تا موقعی که حذف پروانه ترانزیت کالا به صورت کاغذی انجام و از طریق سامانه جامع تمام مراحل صدور پروانه و مجوز صورت می‌گیرد عملاً تاجر در محل گمرکات مقصد و مبدأ ترددی برای امور ترخیص کالا به صورت دستی و کاغذی ندارد و مالک و تاجر به صورت سیستمی کالای خود را رصد می‌کند.
مدیرکل گمرک بین‌المللی دوغارون گفت: مطابقت دادن کالاها در مبدأ و مقصد به صورت اسکن کالا و رصد کردن خودروهای حامل کالا به وسیله جی‌پی‌اس از اقدامات موثری است که از امسال عملیاتی شده است.
صدور 4 هزار حکم جابه‌جایی
رشت- خبرنگار کیهان: عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت اظهار داشت: شهردار رشت در طول کمتر از 20 ماه تصدی مدیریت شهرداری، اقدام به صدور نزدیک به 4 هزار حکم جابه‌جایی در سطوح شغلی و مدیریتی کرده که تقریباً 1/5 برابر پرسنل شهرداری رشت است.
محمود باقری گفت: این اقدامات نسنجیده و غیرعقلانی باعث ایجاد بی‌ثباتی، ناامنی شغلی و کاهش انگیزه و بهره‌وری در این سازمان مهم و حساس شده است.
عملیات اجرایی عمرانی
جاسک- خبرنگار کیهان: معاون امور عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان جاسک گفت: یکی از برنامه‌های اصلی دولت اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله: راه، آب، برق، تلفن و اینترنت و… است که چند طرح بزرگ دیگر در این زمینه آغاز شده و امیدواریم با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها بخش زیادی از مشکلات زیرساختی جاسک حل شود.
حسین باباخانی خاطرنشان کرد: پل‌گیگن، پل رودخانه شریفی، برق‌رسانی به مجتمع پرورش میگوی یکدار، توسعه و اصلاح شبکه برق شهر جاسک و روستاها و آبرسانی به روستاهای شرق و غرب جاسک از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام و اجرا می‌باشد.
وی بیان داشت: بالغ بر 390 میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای این پروژه‌ها اختصاص یافته و عملیات اجرایی آنها از 10 تا 40 درصد متغیر بوده و تعدادی از آنها در هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.
آغاز پروژه جامع سلامت
* کلنگ پروژه مرکز جامع سلامت شهری و روستایی در شهر جاسک به زمین زده شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان در جمع خیرین، مسئولان و ائمه جمعه شهرستان جاسک گفت: مسئولان شهرستان جاسک نگاه فرهنگی و سلامت‌محور با آگاهی به بحث سلامت دارند.
سیدحسین داودی ابراز کرد: با حمایت و همراهی خیرین سلامت این پروژه با مشارکت 50 درصدی دانشگاه و خیرین ساخته خواهد شد و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان متعهد خواهد بود تا به صورت همزمان با همکاری خیرین نسبت به تکمیل این مرکز اقدام کند.
لازم به ذکر است این پروژه با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال که نیمی از آن را دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و نیم دیگر را خیرین سلامت استان تقبل کرده‌اند به بهره‌برداری می‌رسد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید