خبر فوری

لازمه توسعه تجارت خلق فناوری و تقویت تولیدات داخلی است

خلیل قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: فناوری و تکنولوژی تنها عمل و اقدامی است که سبب می شود صنایع و تولیدات داخلی بتوانند با محصولات خارجی و کالاهای قاچاق وارداتی رقابت کنند.

قاسمی با تاکید بر اینکه انتقال فناوری از طریق واردات باید مدنظر باشد، عنوان کرد: کشور در زمینه نوآوری داخلی دارای ضعف است، که چاره کار انتقال فناوری از طریق واردات است.

وی به چند مورد از راهکارهای ارتقاء فناوری در محصولات و تولیدات داخلی اشاره کرد و افزود: شناسایی و ارتقاء نشان های تجاری، ایجاد زمینه های لازم برای کسب و کارهای بزرگ و زنجیره ای، ایجاد سازمانهای مردم نهاد همه راهبردها و راهکارهای موثر در تجارت و محصولات داخلی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در تمام زمینه ها به ویژه در صنعت و تجارت، پرداختن به این موضوع امری ضروری است، گفت: استفاده از سیستم سنتی در امر تجارت جوابگوی جامعه امروزی نیست پس سیستم های تجاری نوین پاسخگوی تجار و بازرگانان امروزی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سیستم و روشهای تجاری باید تغییر پیدا کند افزود: نباید مردم سیریک تنها به یک بازار میشی بسنده کنند چون این گذشتگان شما بودند که بازار میشی ایجاد کردند و وظیفه شما بروز کردن بازار میشی در راستای افکار نوین جهانی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان این عنوان که استان هرمزگان پیشانی تجارت به کشور عمان است افزود: امروز رابطه تجاری بین بازرگانان ایرانی و عمانی در بالاترین حد خود قرار دارد که در واقع این بازرگانان همگی هرمزگانی و اغلب آنها از خود شهرستان سیریک هستند.

قاسمی رابطه تجاری با کشور عمان یک فرصت خوب و عالی برای بازرگانان هرمزگانی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه تولیدات داخلی کشور ما بدنبال یک بازار بین المللی و بزرگی است، در نهایت بازار عمان می تواند یک سکوی پرتابی برای بازار کالاهای داخلی ما باشد.

وی با تاکید تمرکز بر اصناف تولیدی گفت :هر اندازه که بر روی اصناف تولیدی کار شود یقینن ایجاد شغل بیشتری برای ما خواهد داشت، که یکی از اهداف و برنامه های سال ۹۶ وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی اشاره ای داشت به طرح توسعه سواحل مکران و در ادامه عنوان کرد: بزودی توسط چینی ها شهرک صنعتی در مسیر سیریک – جاسک احداث خواهد شد که منجر به توسعه و رونق بخشی زندگی مردم سواحل مکران خواهد شد و این عمل از دست آوردهای برجام در دولت تدبیر و امید است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید