خبر فوری

امام خامنه ای رهبری منحصر به فرد و احیاگر واقعی اسلام هستند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با پایگاه «العهد» درباره شخصیت رهبر معظم انقلاب و کتاب خود با نام «الولی المجدد» (رهبر احیاگر) توضیحاتی ارائه کرد.

وی در رابطه با شخصیت رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: امام خامنه ای رهبر اسلامی منحصر به فردی در عصر حاضر هستند که میان تفکر اصیل اسلامی با گستردگی و تنوعش و فرهنگ جهانی در مناطق مختلف جمع کرده اند و برخوردار از قدرت تحلیل تطبیقی میان افکار مختلف و استفاده از روش های نوین در سطحی بالا هستند. ایشان احیاگر واقعی اسلام در زمینه فکری و در زمینه تجربی در محیط پیرامونی با تمام چالش ها و نیازهایش هستند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره کتاب «رهبر احیاگر» نوشته خود نیز گفت: این کتاب توضیحی درباره خطوط فکری امام خامنه ای در زمینه اسلام است. این کتاب به صورت معقول شخصیت ایشان را به ویژه در زمینه فکری و سیاسی معرفی می کند. متوجه شدم که امام خامنه ای در میان اقشار زیادی از مردم با این گستردگی و شمولیت شناخته شده نیستند و با مطالعه سخنان و مواضعشان این کتاب را نگارش کردم.

وی درباره نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص آزادی و زن نیز بیان می دارد: امام خامنه ای آزادی را محدود به ضوابط حرام و حلال می دانند و برای آن حدود تعیین می کنند و از سخن گفتن درباره وجود حدود و موانع ابا نمی کنند. در زمینه موضوعات مربوط به زنان نیز ایشان احیاگر و باجرأت هستند و معتقدند که زن در زمینه های مشخص آزاد و در دیگر زمینه ها محدود است. ایشان معتقدند که زن می تواند زندگی فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و آموزشی خود را دنبال کند ولی مسأله اصلی این است که مادری و همسری را فراموش نکند. ایشان به توازن در نقش زن در جامعه و خانواده دعوت می کنند.

شیخ نعیم قاسم در رابطه با علت نامگذاری سال جدید در ایران به نام اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب و سیاست های اقتصادی در تفکرات ایشان نیز تاکید کرد: امام خامنه ای معتقدند که اقتصاد مقاومتی باید بر اساس تولید داخلی باشد و از کالاهای داخلی استفاده شود و واردات نیز در کالاهای محدودی باشد؛ آن هم با تمرکز و تاکید بر اهمیت خودکفایی در زمینه های تکنولوژی و جنبش علمی.

وی در ادامه درباره دیدگاه رهبری در خصوص فلسطین و حزب الله لبنان نیز بیان داشت: ایشان نسبت به برقراری روابط با کشورهای عربی و اسلامی تمایل دارند و اسلام را وجه اشتراک مسلمانان برای وحدت می دانند. فلسطین مسأله بزرگی در تفکر ایشان است و نخستین اولویت در مقابله با خط منحرف جهان را مبارزه با اسرائیل می دانند. دیدگاه امام خامنه ای در قبال حزب الله دیدگاهی عالی است و ایشان حزب الله را الگویی برای تحرکات اسلامی می دانند.

معاون حزب الله لبنان در پایان درباره دیدگاه رهبری در زمینه جنگ نرم هم گفت: امام خامنه ای تنها رهبر در جهان اسلام هستند که نسبت به جنگ نرم هشدار دادند و درباره اهداف آن بسیار سخن گفتند. نکته مهم در کلام ایشان، امکان مبارزه در جنگ نرم است و دانشجویان نیز افسر جنگ نرم محسوب می شوند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید