توقع مقام معظم رهبری و مردم در امر اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشده است/ مردم در انتخابات به سمت نیروهای دغدغه‌مند می‌روند

محمد حسین یادگاری عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه یکی از نکات اساسی در نظام جمهوری اسلامی پس از فرهنگ، مسئله اقتصاد است، گفت: مقام معظم رهبری در تمام سال‌ها در مسائل فرهنگی و اقتصادی تأکید داشتند و در سال‌های گذشته مباحث الگوی مصرف و سبک زندگی را مطرح کردند و در 2 سال اخیر نیز بحث اقتصادی به صورت جدی‌تر از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است زیرا به فرموده ایشان دشمن در زمینه اقتصادی بر نظام فشار وارد می‌کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری با صراحت بیان کردند که در زمینه اقتصاد مقاومتی کارهایی صورت گرفته ولی آنچه توقع ایشان و مردم بوده عملیاتی نشده است زیرا مسئولان قوا آن اقداماتی که باید زمینه‌ساز اقتصاد مقاومتی باشند انجام ندادند. به طور مثال در بحث جلوگیری از قاچاق آنگونه که باید عمل نشده است.

یادگاری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی دغدغه اصلی مسئولان قوا نبوده است، گفت: اگر مسئولان دغدغه اقدام و عمل بر حوزه اقتصاد مقاومتی را داشتند حتماً نشانه‌های آن را می‌دیدیم، مقام معظم رهبری تأکید کردند که ما نیاز به یک قرارگاه اثرگذار برای اقتصاد مقاومتی داریم که همه مسئولان و مردم باید در آن نقش داشته باشند ولی هنوز این قرارگاه عملیاتی نشده است و باید زیرساخت‌های آن فراهم شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس اظهارداشت: در رابطه با قاچاق کالا، واردات، امنیت شغلی و ایجاد شغل برای دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها باید روند اصلاح شود زیرا این مسائل به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل است و ما باید نقش راه مناسبی برای حل این مشکلات و در پی آن پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی داشته باشیم که این کار انجام نشده زیرا مسئولان فقط به دنبال همین چندسال مسئولیت خود هستند.

وی اضافه کرد: دولت فعلی هیچ نوع عملیات اصلی در رابطه با اقتصاد مقاومتی انجام نداده و دغدغه‌ای هم نداشته است به طوریکه 4 سال وقت طلایی جمهوری اسلامی را وقف عملیاتی کردن برجام کردند که نه تنها انجام نشد بلکه تحریم‌ها افزایش یافت، دولت فعلی هیچ توانایی در رابطه با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی ندارد زیرا بدنه دولت بدنه دغدغه‌مندی نیست و هرکدام از مسئولان مدیرعامل یک شرکت بخش خصوصی هستند بنابراین دغدغه مردم متوسط و پایین را ندئارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس عنوان کرد: دولت در بخش کشاورزی که رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است دغدغه‌ای ندارد بنابراین برای انتخابات آینده مردم باید به سمت نیروهایی بروند که دغدغه اجرای اقتصاد مقاومتی را داشته باشند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید