تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال با استفاده ازظرفیت‌ شهرستان‌ها

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، سید محمد عابدی صبح روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اقتصاد مقاومتی در شعارهای سال مقام معظم رهبری را کلیدی‌ترین شعار دانست، اظهار کرد: مقام معظم رهبری شعار سال گذشته را اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری کرده بودند و امسال نیز به‌عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است.

وی بابیان اینکه یکی از معضلاتی که در حال حاضر در جامعه ایران وجود دارد کم‌توجهی به مسئله تولید داخلی است، افزود: هر قدری که به مسئله تولید داخلی توجه شود در کنار آن نیز برای جوانان تحصیل‌کرده و نکرده نیز اشتغال ایجاد می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: متأسفانه در سال‌ها و دولت‌های قبلی در استان آذربایجان شرقی هزاران واحد تولیدی تعطیل و یا از تمام ظرفیت این واحدها برای تولید استفاده نشد و این بی‌توجهی‌ها موجب شد تا قشر عظیمی از کارگران و مهندسان ما بیکار شوند، در حالی که دولت یازدهم برای تحقق شعار سال 95 تلاش می‌کرد که مقام معظم رهبری نتیجه اقدامات دولت را با نام‌گذاری شال جاری با تولید و اشتغال به ثمر رساند.

عابدی با تأکید بر اینکه در سال گذشته اعتبارات قابل‌توجهی به بخش تولید شهرستان اهر اختصاص‌یافته است، گفت: با توجه به تخصیص اعتبارات و زمان تزریق این اعتبارات به پایان سال منتهی شد و نتیجه عملکرد دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی سال 96 برای مردم ملموس‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌ها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه تولید بایستی از پتانسیل‌های خود شهرستان‌ها استفاده شود، بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان اهر یک منطقه کشاورزی، دامداری و معدن خیز بوده باید برای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال جوانان در زمینه‌های کشاورزی، دامداری و معدن متمرکز شویم.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: سال گذشته از طریق عاملین خرید نزدیک به 57 هزار تن گندم از کشاورزان اهری خریداری شد و اگر رقم این گندم‌های خریداری شده را حساب کنیم متوجه خواهیم شد که چندین میلیارد به اقتصاد شهرستان اهر پول تزریق شده است و علاوه بر این نزدیک به 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اهر زیر کشت لوبیا رفت و از هر هکتار 2500 کیلوگرم لوبیاچیتی برداشت شد.

عابدی یکی از عوامل مؤثر در افزایش کاشت لوبیاچیتی را در شهرستان اهر توزیع عادلانه حق آبه و هماهنگی با مسئولان سد ستارخان عنوان کرد و گفت: با توجه به این‌که اهر نیمی از لوبیای مورد نیاز آذربایجان شرقی را تأمین می‌کند، کسی نمی‌تواند ادعا کند که در کاشت لوبیا از آب محروم شد و امسال نیز از روش بارانی استفاده می‌کنیم و بر اساس پیش‌بینی‌ها در آینده برای اهر سیلوی غلات نیز نیاز خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه یک هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اهر به زیر کشت محصولات گلخانه‌ای می‌رود، بیان داشت: بیکاران بخش کشاورزی به جان در صدد پشت‌میزنشینی باشند از ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان برای اشتغال‌زایی استفاده کنند به‌طوری که تخصص گرایی در تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال مؤثر است.

فرماندار شهرستان اهر تصریح کرد: میزان بارندگی سال 92 و 95 در شهرستان اهر حتی یک میلی‌متر تفاوتی نکرده است و در مقایسه با کشت گندم در سال 92 حدود 4 هزار گندم و در سال 95 نزدیک به 57 هزار تن گندم در اهر برداشت کرده‌ایم و اصلی‌ترین عامل افزایش تولید گندم استفاده از بذرهای اصلاح‌شده بود.

عابدی با ابراز تأسف از این‌که مشارکت در سرمایه‌گذاری در شهرستان اهر بسیار کم است، افزود: در معدن مس انجرد تنها مشکلی که داریم عدم همکاری روستائیان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و در همین راستا روستائیان هر متر زمین آبی را به 80 هزار تومان و دیم را به قیمت 40 هزار تومان می‌فروشند و برابر کارشناسی و قانونی هر متر زمین دیم 1050 تومان است برای این‌که شهرستان اهر توسعه یابد بایستی همه مردم پای‌کار باشند و تنها فرماندار کاری نمی‌تواند بکند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید