خبر فوری

اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه این اماکن را به قطب فرهنگی تبدیل می‌کند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی گفت: وجود بقاع متبرکه در هر موقعیت و شرایط جغرافیای همیشه مورد ارادت و احترام خاص مردم بوده و هستند لذا این اماکن متبرکه مامن امن و همچنین پناهگاه مردم محسوب می‌شوند و مردم به راحتی می‌توانند با آنان ارتباط برقرار کنند و بهترین و تاثیرگذارترین مکان‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی محسوب می‌شوند.

وزیر سابق اطلاعات در ادامه افزود: به دلیل ایمان و اعتقادات مردم هر نسلی، هر سنی، هر قشری و هر مجموعه‌ای به زیارت بقاع متبرکه می‌روند و این اماکن متبرکه بروی تمام مردم تاثیرگذار هستند و می‌توان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در جوار این مکان‌های متبرکه از فضای معنوی آنان استفاده کرد و در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی بهره برد که این امر کار بسیار ارزنده‌ای محسوب می‌شود.

وزیر سابق اطلاعات در ادامه بیان کرد: در طول سال مردم به این اماکن متبرکه مراجعه می کنند و برای برآورده شدن حاجات خود این بزرگواران را واسطه قرار می‌دهند و این امر باعث به وجود آمدن پیوندی معنوی با این اماکن معنوی می‌شود و ما باید با برنامه‌‌ریزی‌های بهتری جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی در جوار بقاع متبرکه داشته باشیم و این برنامه‌ها را با قدرت و جدیت بیشتری دنبال و اجرایی کنیم.

حجت الاسلام مصلحی در ادامه خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با امامزادگان می فرمایند: «بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند.» و خوشبختانه سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این راستا به خوبی در حال فعالیت است و اجرای برنامه‌های تاثیرگذاری همچون طرح آرامش بهاری نشان از عزم جدی این سازمان در پیروی از منویات مقام معظم رهبری دارد که باید به این موضوع نیز اذعان داشت که در سال‌های اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این راستا بسیار موفق عمل کرده است.

وی در ادامه به توسعه امامزاده شاهرضا(ع) اشاره کرد و گفت: امامزاده شاهرضا(ع) نسبت به گذشته بسیار توسعه یافته و تحولات بسیار بزرگ و ارزشمندی در این آستان مقدس اتفاق افتاده است که باید از همه افرادی که در این راستا زحمت کشیده‌اند تقدیر و تشکر کرد لذا همچنان این امامزاده می‌تواند گسترش پیدا کند و در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی این شهرستان بیش از پیش تاثیرگذار باشد که می‌توان با ایجاد مجموعه‌هایی همچون؛ مدرسه، مهد کودک، دبیرستان، حوزه علمیه و حتی دانشگاه در جوار این امامزاده جلیل القدر تاثیرگذاری این آستان مقدس را در سطح جامعه و شهرستان گسترده‌تر کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید