هرمزبان:گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز با بیان اینكه 80 بقعه متبركه این كلان‌شهر میزبان طرح «آرامش بهاری» هستند، به استقبال گردشگران خارجی از این طرح نیز اشاره كرد و خواستار استفاده از این فرصت‌ها جهت مقابله با پروژه‌های اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی شد.

80 بقعه متبركه شیراز؛ میزبان «آرامش بهاری»/ اهمیت استفاده از این فرصت‌ها جهت مقابله با اسلام‌هراسی

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم صفری گرائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس،‌ با یادآوری اینكه امسال پنجمین دوره طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبركه شیراز اجرا می‌شود، گفت: اجرای طرح آرامش بهاری در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه بقاع متبركه باید تبدیل به قطب فرهنگی جامعه و همچنین مكانی برای آرامش مردم باشند، صورت می‌گیرد.

وی با تصریح اینكه در جهت اجرای این طرح تمام بقاع متبركه و اماكن مذهبی خود را قبل از فرا رسیدن ایام نوروز مجهز و آماده‌سازی كردیم،‌ افزود: این مسئله به خصوص برای مساجد و بقاع متبركه بین راه نظیر امامزاده شاهزاده قاسم(ع) زرقان، مسجد بین راهی امام خمینی(ره) و قدمگاه سلمان در دشت ارژن را به صورت ویژه دنبال كردیم و برای مسافران نوروزی مسئله اسكان اضطراری را در این اماكن مهیا كردیم.

ارائه واكس صلواتی در حرم آستانه شیراز

صفری گرائی با یادآوری اینكه در برخی از بقاع متبركه ما آبجوش و چای صلواتی میان زائران نوروزی توزیع می‌شود، گفت: در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) حتی واكس صلواتی برای زائران نوروزی نیز تدارك دیده شده است.

80 بقعه شیراز میزبان «آرامش بهاری»

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز همچنین این مسئله را یادآور شد كه برای ایام نوروز فعالیت‌های عمرانی بقاع متبركه را تعطیل كردیم تا زائران رفاه بیشتری داشته باشند، گفت: هم‌اكنون 80 بقعه متبركه شیراز میزبان اجرای طرح آرامش بهاری هستند.

وی با بیان اینكه این طرح در 5 مسجد تاریخی شیراز نیز اجرا می‌شود، گفت: دو مسجد وكیل و نصیرالملك در طی این ایام دارای بیشترین بازدیدكننده گردشگران نوروزی بوده‌اند كه در آن‌ها گردشگران خارجی و داخلی حضور می‌یابند.

اشاره به فعالیت‌های آرامش بهاری در حرم علی‌بن حمزه(ع)

صفری گرائی همچنین به اجرای طرح «آرامش بهاری» در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) شیراز اشاره كرد و گفت: روزانه بیش از 100 گردشگر خارجی از این حرم مطهر با توجه به صبغه تاریخی آن بازدید می‌كنند.

وی با یادآوری اینكه بخش امور بین‌المللی و گردشگری را در این حرم مطهر فعالیت كردیم، گفت: راهنمایان گردشگری مسلط به زبان‌های مختلف در این حرم مطهر استقرار یافته‌اند كه در آن‌ها خدمات مختلفی را به گردشگران خارجی ارائه می‌دهند.

تشریح پیوند و مودت مسلمانان و مسیحیان در این حرم مطهر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز ادامه داد: یكی از مهم‌ترین اقداماتی كه ما در این حرم مطهر برای گردشگران خارجی انجام می‌دهیم تشریح پیوند و مودت میان مسلمانان و مسیحیان به عنوان پیروان ادیان الهی است. بدین‌صورت كه ما بخشی از زیارت وارث را به گردشگران خارجی نشان می‌دهیم كه در آن ابتدا به حضرت عیسی مسیح(ع) سلام داده و سپس به پیامبر خود درود می‌فرستیم و یا همچنین آیات سوره مریم قرآن كریم را درباره زندگی آن حضرت برای آنان تلاوت می‌كنیم تا از این طریق مودت و پیوند و همبستگی میان این دو دین آسمانی را نشان دهیم.

تبیین پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی به شكل‌های مختلف

صفری گرائی اضافه كرد: علاوه بر این‌ها ما نامه مقام معظم رهبری را به‌صورت تابلو در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) نصب كردیم و از طریق شیوه‌های مختلفی سعی در تبیین اهداف و پیام معظم‌له به جوانان اروپایی داریم.

وی، توزیع بروشور زندگی‌نامه حضرت علی‌بن حمزه(ع) و تبیین صبغه تاریخی این حرم مطهر كه در زمان عضدالدوله دیلمی احداث شده است را از دیگر اقدامات انجام شده در این حرم مطهر برشمرد و گفت: یكی از كارهای جالبی كه خادمان این حرم مطهر انجام دادند این است كه در ایام كریسمس برای گردشگران خارجی كه قبلاً به این حرم مطهر مراجعه كرده بودند، از طریق ایمیل پیام تبریك ارسال كردند و آنان نیز هم‌اكنون برای ایام نوروز پیام تبریك را برای خادمان حرم مطهر ارسال كرده‌اند.

استفاده از فرصت آرامش بهاری جهت مقابله با پروژه‌های اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز اظهار كرد: به نظر می‌رسد این اقدامات جهت مقابله با پروژه‌های اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی بسیار مناسب باشد چرا كه هر كدام از این گردشگران خارجی می‌توانند به عنوان یك سفیر فرهنگی در كشور خودشان مسائل و فرهنگ اسلام و ایران را تبیین كنند.

برپایی 10 خیمه معرفت دینی در شیراز

صفری گرائی در ادامه سخنان خود از برپایی 10 خیمه معرفت دینی در سطح شهر شیراز در ایام نوروز خبر داد و گفت: شاخص‌ترین بقاع متبركه ما در این بحث، حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع)، حرم علی‌بن حمزه(ع)، حرم سیدتاج‌الدین غریب(ع)، حرم سیدشمس‌الدین(ع)، حرم امامزاده شاهزاده قاسم(ع) زرقان و غیره است.

روزانه 30 هزار زائر نوروزی به بقاع متبركه شیراز مشرف می‌شوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز با تصریح اینكه روزانه 10 هزار زائر نوروزی به بقاع متبركه شاخص این كلان‌شهر مشرف می‌شوند، گفت: به طور كلی در طی ایام نوروز روزانه 30 هزار نفر از اماكن متبركه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی بازدید می‌كنند.

وی در بخش پایانی سخنان از آماده‌سازی 42 حسینیه در سطح شهر شیراز برای اسكان ضروری مسافران نوروزی خبر داد و گفت: این مكان‌ها برای اسكان ضروری مسافران نوروزی در هنگام نزول رحمت الهی در نظر گرفته شده‌اند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید