مصالح آثار تاریخی هرمزگان تاب ایستادگی مقابل بارندگی شدید ندارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان، محسن ضیایی در جلسه ستاد بحران و پایش آثار تاریخی ـ فرهنگی استان هرمزگان بیان داشت: این ستاد در پی بارندگی های چند روز گذشته در استان های جنوبی کشور تشکیل شده است.

ضیایی هدف از تشکیل ستاد بحران آثار تاریخی ـ فرهنگی را حفاظت از آثار تاریخی ـ فرهنگی به خصوص ابنیه تاریخی موجود در بافت های تاریخی هرمزگان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه عمده مصالح مورد استفاده در ابنیه تاریخی استان بیشتر ازخشت و گچ و کاهگل استف افزود: شیوه معماری و مصالح استفاده شده در آثار تاریخی هرمزگان تاب آوری کمی در مقابل باران های تند دارد.

ضیایی خاطرنشان کرد: میزان آسیب های وارده به آثار تاریخی استان پس از بارندگی‌های اخیر از سوی کارشناسان عضو ستاد بحران و پایش آثار تاریخی استان برای اقدامات حفاظتی ـ مرمتی و تامین اعتبار به معاونت میراث فرهنگی کشور ارسال می شود.

استان هرمزگان هزار و ۲۷۳ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی در فهرست دارد که تاکنون ۳۵۸ اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید