شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در هرمزگان تشکیل شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری ظهر سه شنبه در اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان هرمزگان گفت: برای پیشگیری و بررسی تخلفات احتمالی انتخاباتی در همه حوزه های قضایی استان هرمزگان شعب ویژه ای در دادسراهای عمومی و انقلاب ، دادگاه های کیفری و تجدید نظر تعیین شده است.

وی افزود: این شعب آمادگی دارند اخبار و گزارشات جرایم  و تخلفات انتخاباتی را به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و حکم مقتضی را  در این خصوص صادر کنند.

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی هرمزگان افزود: یکی از مصادیق بارز جرایم و تخلفات انتخاباتی تبلیغات زود هنگام و پیش از موعد است و نامزدهای انتخاباتی حق ندارند پیش از زمان رسمی  اعلام شده از سوی  وزارت کشور برای تبلیغات زود هنگام  اقدام کنند و در صورت مشاهده اقداماتی از این دست و ارائه گزارش به مراجع قضایی این  نوع از تبلیغات خارج از موعدقانونی به عنوان تخلف انتخاباتی مورد رسیدگی قرار می گیرند.

وی در ادامه یادآورشد: استفاده از امکانات دولتی و عمومی از دیگر مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی است و هیچ یک از افراد حقیقی و حقوقی حق نخواهند داشت  به نفع یا علیه شخصی از امکانات دولتی استفاده  کنند.

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: انتخابات عرصه ای بی بدیل برای به نمایش گذاشتن اخلاق اسلامی است و ضروریست که هواداران هر یک از کاندیداها از توسل به  تخریب ، تهدید ، تطمیع در جریان برگزاری انتخابات خودداری کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان  در ادامه اظهار کرد:پ نج عضو هیأت نظارت بر انتخابات استان  هرمزگان بر نحوه برگزاری  دوازدهمین دوره از  انتخابات ریاست جمهوری ،پنجمین دروره انتخابات شوراهای شهر و روستا و همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس شواری اسلامی در  حوزه های انتخابی استان هرمزگان نظارت دارند.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین اکبری  به عنوان رئیس هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ،شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شواری اسلامی در استان هرمزگان در نشست ستاد انتخابات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران -مرکز خلیج فارس نیز گفت: نظارت بر همه مراحل انتخابات و تأیید مراحل مختلف این انتخابات از مهمترین وظایف هیأت نظارت بر انتخابات است.

حجت الاسلام اکبری افزود: علاوه بر ۵ عضواصلی هیأت نظارت در استان هرمزگان، سه  عضو در هر شهرستان و بخش نیز بر انتخابات نظارت می کنند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری،شوراهای شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شواری اسلامی در استان هرمزگان گفت : فعالیت این هیأت از دی ماه امسال شروع شده و تا پایان مراحل رسمی برگزاری انتخابات و پس از اعلام نتایج رسمی ،تأیید نهایی آرا مأخوذه و صحت انتخابات ادامه خواهد داشت.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید