خبر فوری

یک دوازدهم بودجه فرهنگی کشور در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از فرهنگ و ارشاد هرمزگان، سید هادی حسینی در دیدار با جاسم جادری استاندار هرمزگان بیان داشت: باید شرایطی فراهم شود که وزارت ارشاد ناظر برنامه های فرهنگی باشد.

وی تصریح کرد: سهم ما از تولید موسیقی یک درصد می باشد و مابقی مربوط به دیگر سازمان ها، نهادها و حتی غیرمجاز و زیرزمینی است، اما هر موقع چالشی به وجود بیاید، همه نگاه ها به سمت ارشاد است.

وی ادامه داد: برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس منویات و دستورات مقام معظم رهبری و سیاست های نظام است.

حسینی با اشاره به موفقیت این وزارتخانه در زمینه تعامل با سازمان ها و نهادها، اظهار داشت: تصمیم وزارتخانه این است که وارد حوزه چالشی نشود.

وی با تشکر از حمایت های استاندار هرمزگان از حوزه فرهنگی گفت: باید در تمام طرح ها پیوست فرهنگی وجود داشته باشد.

معاون پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و اراشاد اسلامی تصریح کرد: نیازمند حمایت های بیشتر از حوزه فرهنگ در استان هستیم.

حسینی با اشاره به نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار کرد: ظرفیت های فراوانی از حیث فرهنگ سازی و ایجاد اشتغال در حوزه فرهنگی و هنری وجود دارد

مقوله فرهنگ دارای دوچهره «سودآور پنهان» و «فقیر آشکار» است

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مقوله فرهنگ دارای دوچهره «سودآور پنهان» و «فقیر آشکار» است، از اقتصاد و فرهنگ به عنوان مکمل یکدیگر یاد کرد و گفت: به دنبال اقتصادی کردن فرهنگ هستیم.

سید هادی حسینی در دیدار با احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: عدم معرفی ظرفیت های سودآور حوزه فرهنگ و وجود این نگاه که مقوله فرهنگ سود ده نیست، سبب شده سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری در این عرصه نباشند.

 وی افزود: در حوزه فرهنگ تمایلات درونی مردم به سینما، عکاسی، نگارگری، نویسندگی و … نسبت به عرصه ورزش بیشتر است، اما به دلیل بی توجهی، این حوزه همچنان مغفول مانده و نیاز جدی به بازنگری دارد.

 حسینی، مطرح نشدن هیچ گونه لایحه و طرحی در ارتباط با حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پنج سال گذشته در مجلس شورای اسلامی را نمونه ای از کم توجهی به حوزه فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از پروژه های فرهنگی نیمه تمام در استان ها وجود دارد که با توجه به کمبود اعتبارات، چشم انداز روشنی برای تکمیل آنها وجود ندارد.

وی با یادآوری اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از یک دوازدهم اعتبارات فرهنگی استفاده می کند، عنوان کرد: بودجه فرهنگی کشور به جز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بین 11 مجموعه دیگر توزیع می شود که اگر برنامه های آنان همسوی با این وزارتخانه باشد، نتایج آن منجر به تعادل فرهنگی خواهد شد.  

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید