خبر فوری

جزئیات نهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم در میناب

هرمزبان:دبیر اجرایی نهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم جزییات این جشنواره را که از سلسله برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است، تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،ابراهیم ذاکری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب با تشریح جزئیات جشنواره آسمان هشتم، گفت: این جشنواره در بخش فرهنگی و هنری شامل حفظ پنج جز قرآن مجید ویژه بانوان با مشارکت 150 حافظ، قرائت قرآن ویژه آقایان، اذان زیر 25 سال، شعر رضوی بالای 15 سال، چاوش‌خوانی رضوی، حفظ احادیث، سرود رضوی و نقاشی است.

وی اظهار داشت: رشته اذان زیر 25 سال در روستای رضا علیچی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی نهمین جشنواره آسمان هشتم افزود: در بخش ورزشی نیز مسابقه تنیس روی میز، طناب‌کشی، بازی بومی و محلی “درا’ و فوتسال از دیگر بخش‌های این جشنواره است. وی بیان کرد: محله باغ‌ملک، روستای کولغ‌کلم سنگکی و شهر هشتبندی به ترتیب میزبان رشته‌های طناب‌کشی، درا و فوتسال هستند.

مسئول هیئت امام رضا (ع) کردر همچنین با بیان اینکه جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم از سلسله برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است، افزود: برگزاری همایش رضوی، برپایی جشن آسمان هشتم در هشت روستای میناب با نیت امام هشتم شیعیان و همایش 500 نفری دختران از دیگر برنامه‌های ویژه جشنواره آسمان هشتم در میناب است.

ذاکری گفت: علاقه‌مندان به شرکت در بخش‌های مختلف این جشنواره می‌توانند با مراجعه به مساجد محل، کانون‌های فرهنگی هنری و هیئت‌های مذهبی نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

این مسئول افزود: در بخش‌هایی که نیاز به ارسال آثار است علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان تیرماه جاری آثار خود را به نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در میناب، روستای کردر، کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) ارسال کنند.

ذاکری اظهار داشت: جشنواره آسمان هشتم از سال 1386 هر سال به همت مردم و جوانان روستای کردر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره هر ساله با تلاش اعضا کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) روستای کردر، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) همزمان با آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در میناب آغاز و تا ولادت هشتمین پیشوای شیعیان ادامه دارد.

ذاکری در ادامه با اشاره میزبانی روستای کردر در سه دوره متوالی جشنواره ملی سرود رضوی ویژه کانون‌های مساجد روستایی کشور، افزود: جوانان روستای کردر قادر هستند در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز، تمام بار فرهنگ و هنر سطح میناب به ویژه در حوزه گسترش فرهنگ رضوی را به دوش بکشند.

روستای کردر از توابع بخش بندزرک میناب است که طی سال‌های اخیر به جهت فعالیت در نشر و گسترش فرهنگ منور رضوی به کردر رضوی تغییر نام پیدا کرد./خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید