خبر فوری

کوسه نهنگ سه تنی توسط صیادان شهرستان بندر لنگه از مرگ نجات یافت

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از شیلات هرمزگان، مسعود بارانی گفت: صیادان شهرستان بندرلنگه در هنگام صید متوجه می شوند یک کوسه نهنگ به تور آنها افتاده است که پس از تلاش بسیار بخاط وزن بالا و اندازه بزرگ این کوسه نهنگ به رها سازی آن نمی شوند.
 
وی افزود: صیادان شهرستان لنگه بلافاصله با انتقال این کوسه نهنگ به بندر صیادی کنگ و به کمک یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و دریابانی استان موفق به آزاد سازی این کوسه نهنگ و همچنین نجات آن از مرگ حتمی شدند.
 
بازانی تصریح کرد :وزن این کوسه نهنگ بالغ بر سه تن و اندازه آن حدود شش متر  تخخمین زده شده است .
 
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان اظهار داشت : کوسه‌نهنگ یا وال کوسه یا کوسه کولی و یا کَرکوسه  گونه‌ای از کوسه است که از پلانکتونها تغذیه می‌کند و به علت جثه بزرگش به کوسه‌نهنگ شهرت یافته‌است که طول آن‌ها تا ۱۸ متر هم می‌رسد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید