خبر فوری

اسکان مسافران در مدارس استان کرمان ۲۴ درصد افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، محمد محسن‌بیگی در حاشیه بازدید از مدارس محل اسکان میهمان نوروزی استان با تبریک سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از پذیرش و اسکان ۱۹۷ هزار و ۵۴۹ نفر روز مسافر تا پنجم فروردین ماه در مدارس و مراکز اقامتی آموزش و پرورش استان خبر داد.

وی گفت: تعداد خانوار های پذیرفته شده در مدارس و مراکز اقامتی استان کرمان نیز حدود ۲۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ستادهای اسکان میهمانان نوروزی استان کرمان در ۲۶ اسفند ‌سال گذشته با حضور مسئولان در سطح استان افتتاح شد افزود: تاکنون ۸۵ هزار و ۸۹۱ مسافر در قالب ۲۱ هزار و ۱۹۵ خانوار در ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان اسکان داده شده اند.

وی تصریح کرد: روز چهارم فروردین ماه جاری ۱۳ هزار و ۱۵۳ نفر در قالب سه هزار و ۳۹۴ خانوار و ۳۰ هزار ۲۵۲ نفر روز مسافر در ستاد اسکان فرهنگیان استان پذیرفته شده اند.

محسن‌بیگی گفت: ۷۰ درصد میهمانان نوروزی ستاد اسکان آموزش و پرورش استان کرمان را فرهنگیان و ۳۰ درصد را سایر اقشار جامعه تشکیل می دهند.

وی افزود: تاکنون ۶۲ هزار و ۳۵ نفر فرهنگی در قالب ۱۵ هزار و ۲۰۱ خانوار در مدارس استان پذیرش شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از پذیرش ۲۳ هزار و ۸۵۶ نفر در قالب پنج هزار و ۹۹۴ خانوار غیر فرهنگی در ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان نیز خبر داد.

وی عنوان کرد: شهرستان های کرمان، سیرجان، راور، انار، شهربابک و بم نیز به ترتیب بیشترین آمار پذیرش مسافر نوروزی را تاکنون به خود اختصاص داده اند.

محسن بیگی گفت: اکثر میهمانان پذیرفته شده در ستاد های اسکان نوروزی فرهنگیان استان کرمان به ترتیب از استان های خراسان رضوی، اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی هستند.

وی با بیان اینکه ستاد اسکان فرهنگیان استان ظرفیت پذیرش و اسکان روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر مسافر را دارد افزود: پیش بینی می شود بیش از ۳۵۰ هزار مسافر به ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان استان مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از ارائه خدمات پزشکی رایگان به مسافران فرهنگی در کلینیک پزشکی درمانی فرهنگیان خبر داد و گفت: بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر از میهمان نوروزی این استان طی ایام نوروز تاکنون از خدمات درمانگاه فرهنگیان استفاده کرده اند.

وی گفت: پنج هزار و ۱۶۰ کلاس درس در قالب ۴۴۱ مدرسه در ۳۳ پایگاه اسکان این استان، آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند.

محسن بیگی بیان کرد: از مجموع پنج هزار و ۱۶۰ کلاس‌ در نظر گرفته شده برای اسکان میهمانان نوروزی استان کرمان، چهار هزار و ۱۲۸ کلاس درجه «الف» و یکهزار و ۳۲ کلاس درجه «ب» هستند که برای تجهیز این کلاس ها اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در اسفند ماه سال گذشته هزینه شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید