خبر فوری
هرمزبان:گروه جامعه: مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از برگزاری جلسات آموزشی قبل از سفر برای زائران عتبات عالیات خبر داد.

برگزاری جلسات متمرکز توجیهی ـ آموزشی برای زائران عتبات

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آموزش 80 درصد از کارگزاران حج و زیارت شامل روحانیان و مداحان طی سال گذشته خبر داد که مشتمل بر 1200 نفر می شود و گفت: در بخش‌های تولید منابع و تدوین متون الکترونیکی و آموزشی نیز گام های مهمی برداشته شده تا از فضای مجازی برای آموزش کارگزاران و زائران استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه با تعطیلی حج و عمره در سال گذشته تمرکز بیشتر بر روی عتبات عالیات بود، گفت: تمام دستگاه های دخیل و فعال در اربعین وظایف و مسئولیت هایشان را در قالب برنامه جامع فرهنگی مشخص کردند و در دفاتر بعثه در عراق شورای فرهنگی فعال شد.

توجه جدی تر به قرآن در حوزه عتبات از دیگر اقدامات مهمی بود که حجت الاسلام احمدی از تحقق آن خبر داد و گفت: هم در هتل ها و هم در برنامه های فرهنگی بعثه بحث های قرآنی جدی تر مطرح شد.

وی ادامه داد: تولید بخشی از برنامه هایی که می توانست در فضای مجازی برای زائران مفید باشد مانند موشن گرافی ها، اینفوگرافی ها، کلیپ ها و فیلم های کوتاه با نگاه آموزشی و فرهنگی در سال گذشته انجام شد. همچنین ارزیابی عملکرد کارگزاران نظام مندتر و برگزاری مراسم های مذهبی در صحن های آستان های مقدس نجف، حرم امام حسین(ع)، حرم حضرت عباس(ع) و خیمه گاه با همکاری خوب تولیت ها به صورت منظم برگزار شد.

حجت الاسلام احمدی با تأکید بر اینکه برنامه های فرهنگی جدی برای دانش آموزان و دانشجویان اعزامی به کربلا با همکاری ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار می شود، گفت: تولید مجلات ویژه زائران و بسته های فرهنگی نیز از دیگر اقداماتی بود که در سال گذشته صورت گرفت.

وی ادامه داد: ایجاد پایگاه های فرهنگی مثل ایجاد کتابخانه های محدود در هتل نیز در سال 95 محقق شد و حدود 100 هتل در عتبات به کتابخانه مجهز شدند و در سال جاری نیز این روند ادامه خواهد داشت و کتاب های مناسب در داخل هتل ها در اختیار زائران قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری مهم ترین برنامه های سال 96 این معاونت را تقویت حوزه فرهنگی با رویکرد بحث قرآن و معرفت افزایی نسبت به زندگی ائمه اطهار(ع) اعلام و اظهار کرد: توسعه کتابخانه های هتل ها و محل های اقامت زائران از برنامه های سال جاری است.

وی با اعلام این مطلب که در سال گذشته آموزش های متمرکز توجیهی ـ آموزشی طی سال گذشته در استان های کشور برای زائران عتبات برگزار شد که نتایج خوبی در پی داشت، اظهار کرد: در سال جاری نیز این آموزش ها را در تمامی استان ها خواهیم داشت تا زائران با مباحث مربوط به عراق قبل از سفر بیشتر آشنا شوند و آداب این سفر را بیاموزند. همچنین سامانه آموزش مجازی زائران عتبات در حال تکمیل است تا اطلاعات قبل از سفر به راحتی در اختیار زائران قرار گیرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید