خبر فوری
هرمزبان:گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه خداوند در قرآن هشدار می‌دهد چنانچه علاقه انسان به مال و دارایی از حد بگذرد، این موضوع تبدیل به خطری برای او خواهد شد، گفت: علاقه شدید و بیش از حد به مال و دارایی، اگرچه برای آن زحمت کشیده شده باشد، خطرناک است و انسان را ساقط خواهد کرد.

علاقه زیاد انسان به مال خطرآفرین است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های نماز جمعه 4 فروردین‌ماه اهواز، با اشاره به خطراتی که انسان را تهدید می‌کند، اظهار کرد: خداوند در قرآن هشدار می‌دهد چنانچه علاقه انسان به مال و دارایی از حد بگذرد، این موضوع تبدیل به خطری برای او خواهد شد.

وی افزود: همچنین خداوند در سوره فجر می‌فرماید، علاقه شدید و بیش از حد به مال و دارایی، اگرچه برای آن زحمت کشیده شده باشد، خطرناک است و انسان را ساقط خواهد کرد. خداوند در آیه 165 سوره بقره نیز می‌فرماید، آن‌ها که ایمان آوردند، محبتشان به خدا، بیش از هر چیزی دیگری است. بنابراین علاقه انسان به مال دنیا، نباید علاقه‌ای بیش از اندازه و در تعارض با حب خداوند باشد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آیه دیگری از قران کریم، گفت: خداوند می‌فرماید تکاثر اموال نه برای استفاده و رفع نیاز، خطر دیگری برای انسان است؛ چراکه انسان را از یک هدف بالاتر باز خواهد داشت، و این لهو محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان حدیثی از امام علی (ع)، عنوان کرد: امیر مؤمنان (ع) می‌فرمایند دنیا فقط برای دو نفر سود دارد؛ کسی که گناهی انجام داد و بعد توبه کرد، و کسی که به سوی خوبی‌ها می‌شتابد.

حسن زاده به مناسبت‌های پیش رو اشاره و خاطرنشان کرد: نامگذاری سال 1396 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید  – اشتغال» نشان دهنده اهمیت وظایفی است که برعهده مسئولان قرار دارد، کما اینکه در چند سال اخیر نامگذاری‌ها نیز بر پایه اقتصاد کشور بوده است.

وی با اشاره به مناسبت دومی که در روزهای آینده وجود دارد، گفت: اوایل فروردین‌ماه سالروز عملیات فتح المبین است. در سال 1361، رزمندگان در سپاه و ارتش، سومین عملیات منظم و مؤثر را انجام دادند که این عملیات به نام عملیات فتح المبین شناخته شده است و باید در این ایام ، یاد شهدای بزرگی را که در ابتدای فروردین‌ماه شهید شدند، گرامی بدانیم و خواستار علو درجات برای آن‌ها باشیم.

امام جمعه موقت اهواز افزود: پنج شنبه هفته آینده نیز اول ماه رجب است که امیدواریم همگی ما بهره لازم را از آن ببریم.

حسن زاده با تقدیر از وزیر جهاد کشاورزی، بیان کرد: جا دارد از وزیر جهاد کشاورزی که فعالیت‌های خوبی را در راستای تثبیت کانون‌های گردوغبار انجام داده است، تشکر ویژه‌ای به نمایندگی از مردم خوزستان داشته باشیم. او چندین سفر به خوزستان داشت که نشان دهنده جدیت در کار است؛ امیدواریم سایر مسئولان نیز این جدیت را داشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در آغاز سال نو در حرم مطهر رضوی، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کردند آنچه در سال 95 داشتیم، وحدت و اتحاد ملی بود و این چیزی است که امسال نیز به آن نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود گفتند عزت، اقتدار و امنیت ملی در سایه اقتصاد قوی تحقق پیدا می‌کند که لازمه این امر داشتن مسئولان قوی است و مدیریت ما نیز باید انقلابی باشد.

حسن زاده با اشاره به موضوع قاچاق در کشور، گفت: منظور از قاچاق، آن قاچاق سازمان یافته‌ای است که کالاها از بنادر رسمی و غیررسمی وارد کشور می‌شود. برای جلوگیری از این موضوع، باید قوانین دست و پا گیر از پیش روی سرمایه‌گذاران برداشته شود.

وی ادامه داد: بانک‌ها نیز باید به میدان بیایند و تنها به فکر سود خود نباشند. یک سرمایه‌گذار نمی‌تواند تمامی سرمایه را خودش وارد عرصه کند، بلکه به اعتبارات بانکی نیز نیاز دارد. خوزستان به جهت منابع زیرزمینی و مرزی بودن، استانی استثنایی است؛ بنابراین باید قوانین دست و پا گیر را از مقابل سرمایه‌گذاران برداریم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در سال جدید، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند آنچه برای من مهم است، عمل به قانون است و کسی نباید در مقابل رأی مردم ایستادگی کند. رعایت اخلاق و انصاف و عدم تخریب افراد و نظام، لازمه انتخابات است و ان‌شاءالله شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه باشیم.

حسن زاده خاطرنشان کرد: ما عملیات تروریستی که طی روزهای گذشته در لندن رخ داد را محکوم می‌کنیم؛ چراکه کشتن افراد بی‌گناه هیچ گونه جنبه دینی ندارد. انگلیس، کشورهای اروپایی و آمریکا با حمایتی که از گروهکهای تروریستی انجام می‌دهند، موجب شدند که نتیجه این اقداماتشان را در کشور خود ببینند و در واقع آن‌ها در حال مشاهده نتیجه اعمال خود هستند.

وی افزود: ما خواستار امنیت برای آمریکا، انگلیس و سایر کشورها هستیم و امیدواریم این کشورها دست از حمایت از تروریست‌ها بردارند. خدا را برای امنیتی که در کشور داریم، سپاس می‌گوییم و امیدواریم سال جدید سال پیروزی برای مستضعفین و نابودی شیطان بزرگ – آمریکا – باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید