خبر فوری

حرکت در جهاد اقتصادی باجدیت دنبال نشد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به نامگذاری سال «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این شعار یک راهبرد برای نظام است که دامنه گسترده‌ای دارد و به یک یا دو سال محدود نمی‌شود.

وی از کوتاهی که در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در سال‌های اخیر شده انتقاد کرد و گفت: اهمیت اقتصاد مقاومتی، کوتاهی در تحقق اقتصاد مقاومتی و دشمنی‌هایی که با نظام می‌شود سه دلیل مهم نامگذاری امسال است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری جهاد اقتصادی را با عناوین مختلف تاکید کردند ولی برخلاف روحیه جهادی جبهه‌ها، حرکت در جهاد اقتصادی باجدیت دنبال نشد.

حجت‌ الاسلام سعیدی، دلیل این مشکل را نگاه لیبرالیستی برخی مسئولان عنوان کرد و گفت: در نگاه لیبرالیستی، توسعه اجتماعی بدون توجه به عدالت اجتماعی شکل می‌گیرد.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) فریبکاری افکار عمومی را یکی از حربه‌های نظام سلطه برشمرد و اظهار کرد: بعد از جنگ تحمیلی، متجاوزان به حریم جمهوری اسلامی به ویژه آمریکا به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند با قدرت نظامی ایران غلبه کنند اما برای انحراف افکار عمومی، کشور ما را به حمله نظامی و گزینه‌های روی میز تهدید کردند، به همین دلیل برخی مسئولان باور کردند که مذاکرات ۱+۵ باعث دفع حمله نظامی می‌شود در حالی که سرپوشی بر ناتوانی خود و فریب افکار عمومی از اهداف اصلی آنهاست.

تغییر ماهیت حمله دشمنان به نظام

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به تغییر ماهیت حمله به جمهوری اسلامی از رویکرد نظامی به عرصه اقتصادی و فرهنگی اظهار کرد: مقام معظم رهبری مسئولان و مردم را به دفاع و مقاومت در جبهه‌های اقتصادی و فرهنگی دعوت کردند اما متاسفانه برخلاف ۸ سال دفاع مقدس که حرکت در جبهه‌ها، جهادی بود حرکت در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی به کندی انجام گرفته است.

به گفته امام جمعه قم، در نگاه لیبرالیستی، اشرافی‌گری و حقوق‌های نجومی بیداد می‌کند.

وی ادامه داد: با وجود این تفکر، دست مسئولان در فساد به خوبی قابل مشاهده می‌شود و کالاهای قاچاق در بستر این مفاسد به کشور نفوذ می‌کند. در پرتو این نگاه، بانک‌ها به برخی افراد وام‌های میلیاردی می‌دهند اما جوانان برای ایجاد کار، سرمایه‌های اندک در اختیار ندارند.

حجت‌الاسلام سعیدی به تبیین مولفه‌های رشد اقتصادی در نگاه انقلابی پرداخت و تاکید کرد که در این نوع نگاه، رشد اقتصادی باید همپای عدالت اجتماعی باشد.

وی اظهار کرد: وقتی این نگاه حاکم باشد فاصله میان طبقات ثروتمند و ضعیف کم شده و فرصت‌ها میان مردم تقسیم می‌شود.

لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به آمار مصدومان و کشته‌شدگان حوادث ترافیکی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار مسئولان نیروی انتظامی، تصادفات در جاده‌های کشور تاکنون بیش از ۱۶۰ کشته و ۳ هزار مصدوم بر جای گذاشت.

وی بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت: در این حوادث حتی یک کشته هم زیان است.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) خدمات ستاد تسهیلات نوروزی استان قم که با مشارکت ۸۰ دستگاه اجرایی در حال انجام است را قابل تقدیر دانست.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید