خبر فوری
هرمزبان:گروه معارف: دانشکده علوم قرآنی خمین به عنوان هدیه‌ای از مقام معظم رهبری در سفر ایشان به استان مرکزی تصویب شد و امروز دختران و پسران از سراسر کشور در این دانشکده آموزش و تربیت قرآنی می‌بیند.

دانشکده علوم قرآنی خمین؛ هدیه رهبری به زادگاه امام راحل

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از استان مرکزی، یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی راه یافتن قرآن کریم به آموزش عالی کشور است، در حال حاضر تبلور آموزش عالی قرآنی، در دانشکده علوم  و معارف که مجموعه‌ای از دانشکده‌های علوم قرآنی مرتبط با سازمان اوقاف و امور خیریه است، محقق شده .دانشکده علوم قرآنی خمین، مرکزی دانشگاهی و روزانه است که با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری به جذب و آموزش دانشجویان مستعد می‌پردازد. این دانشکده از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به شهرستان خمین است که در فضای 22 هزار متر مربع ساخته و از مهرماه 1390 با پذیرش دانشجوی پسر در دو رشته تفسیر قرآن و علوم قرآن در مقطع کارشناسی فعالیت خود را آغاز کرده است.هم اکنون 162 دانشجو شامل 42 دانشجوی دختر و 120 دانشجوی پسر در این دانشکده در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.دانشکده علوم قرآنی خمین با هدف مشارکت حداکثری دانشجویان در فعالیت‌های مختلف علمی ، فرهنگی و دانشجویی اقدام به تشکیل نهادهای مختلف کرده است.این دانشکده با هفت کانون و نهاد اصلی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، دانشجویی و علمی شامل کانون دانشجویی قرآن و عترت، کانون هلال احمر، بسیج دانشجویی، شورای صنفی، دو انجمن علمی تفسیر و علوم قرآن کریم و هیات الرسول (ص) در حال فعالیت است.برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی( انقلاب اسلامی، ازدواج در دوران دانشجویی و…)، تربیون آزاد( دانشگاه آرمانی من و…)، جلسات نقد کتاب( کتاب آیات الاحکام ) و کارگاه‌های آموزشی( فضای مجازی) از جمله فعالیت‌هایی است که دوشنبه‌های هر هفته  با محوریت دانشجویان در این دانشکده برگزار می‌شود.برگزاری کلاس‌های مختلف قرآنی و فوق برنامه در دانشکده موقعیت خوبی برای رشد علمی و اخلاقی دانشجویان فراهم کرده است. تشکیل کلاس‌های حفظ قرآن، حلقه‌های روخوانی ، روانخوانی و تجوید قرآن، جلسات درس اخلاق (در خوابگاه‌ پسران و دختران)، حلقات صالحین بسیج، کلاس کمک‌های اولیه و کارگاه تخصصی شعر و بسیاری دیگر از کلاس‌ها و کارگاه‌ها از فعالیت‌های فوق برنامه این دانشکده است.حضور دانشجویان در جشنواره‌های قرآنی به ویژه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه معارف و حضور در طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری از عرصه‌های مهم حضور تعداد زیادی از دانشجویان این دانشکده است. دانشکده علوم قرآنی خمین در سال تحصیلی 95 با مجوز از وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری اقدام به پذیرش دانشجوی دختر کرد و هم اکنون 42 دانشجوی دختر در این مرکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند.از  30 استادی که در دانشکده علوم قرآنی تدریس می‌کنند، دو نفر با مدرک سطح 4 حوزه علمیه و یک نفر با مدرک دکترا در رشته زبان و ادبیات عربی عضو هیئت علمی دانشکده هستند. اعضای هیئت علمی این دانشکده بیش از 20 جلد کتاب و بیش از 70 مقاله در زمینه‌های ادبیات عرب، فقه  و تفسیر علوم قرآنی به چاپ رسانده و مقالات علمی و پژوهشی این دانشکده توانسته در جشنواره‌های پژوهشی معتبر در کشورعناوین برگزیده را کسب کند.از برنامه‌های دانشکده علوم قرآنی خمین برای سال‌های آینده می‌توان به تلاش برای گرفتن مجوز کارشناسی ارشد در این دانشکده اشاره کرد. دانشکده علوم قرآنی خمین به عنوان تنها دانشکده قرآنی در استان مرکزی ظرفیت پذیرش دانشجویان از سراسر کشور را دارد و حضور اساتید قرآنی با مدارک تحصیلی در سطح دکترا می‌تواند نسلی دارای سواد علمی و مهارتی در زمینه قرآن را برای جامعه اسلامی تربیت کند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید