خبر فوری

داوطلبان شرکت در انتخابات شوراها استقبال خوبی داشتند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، بهروز اکرمی پیش ازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام آغاز زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان هرمزگان بیان داشت: در بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات شوراها در هیئت های اجرایی باید دقت لازم صورت گیرد و براساس مستندات مراجع چهارگانه در خصوص صلاحیت افراد تصمیم گیری شود.

وی با تاکید بر اینکه داوطلبان و کاندیداهای انتخابات از تخریب یکدیگر پرهیز و خودداری کنند، افزود: کاندیداها موظف هستند اخلاق و آداب یک رقابت سیاسی را رعایت کنند و رفتار آنها در چارچوب قانون باشد.

اکرمی با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از صبح ۳۰ اسفند آغاز شد و تا ششم فروردین انجام می شود، اضافه کرد: هیئت های اجرایی و نظارت برای برگزاری این انتخابات در استان هرمزگان تشکیل شده و پس از ثبت نام داوطلبین کار استعلام از مراجع چهارگانه و بررسی صلاحیت ها را انجام می دهند.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان تصریح کرد: تمامی تمهیدات برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و با مشارکت حداکثری در هرمزگان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: داوطلبان می توانند برای نام نویسی به فرمانداری ها و بخشداری های استان مراجعه کنند. داوطلبان هنگام نام نویسی باید عدم سوء پیشینه، کارت ملی، پایان خدمت، مدرک تحصیلی همراه داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان افزود: در ۳۸ شهر استان هرمزگان و همچنین تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و یا ۱۰۰ نفر جمعیت انتخابات شوراهای اسلامی برگزار می شود.

اکرمی عنوان کرد: براساس سرشماری سال ۹۵وقانون جدید شوراها ، دراین دوره ۴ هزارو ۲۸۸نفر برای شورا های اسلامی روستایی شامل هزار و ۲۲۱ روستای شورای سه نفره، ۱۲۵ رووستای شورای ۵نفر وهمچنین ۱۹۸نفراعضای شورای اسلامی شهر شامل بندرعباس۱۱نفره، میناب ۷ نفره و شهرستانهای بندرخمیر، بندرلنگه، پارسیان، بستک، حاجی آباد، قشم، بشاگرد، سیریک، رودان و جاسک هم هر یک ۵ نفره است.

وی تصریح کرد: در روز نخست، استقبال مردم برای نام نویسی در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار خوب بوده وانتظار می رود کسانی که شرایط و توانایی عضویت در شوراها دارند نام نویسی کنند.

وی یاد آور شد: نام نویسی ازداوطلبان کاندیداهای شورای های اسلامی شهر وروستا از۳۰ اسفند ۹۵ تا ۶ فروردین ۹۴از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر در فرمانداریهاوبخشداریها استان هرمزگان جریان دارد.

به گفته اکرمی، در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس برگزار می شود که برای شوراهای روستا یکهزار و ۴۶۶ و شوراهای شهر ۵۲۰ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

وی افزود: برای انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان هرمزگان هزار و ۹۸۶ شعبه اخذ رای و برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب استان هرمزگان ۳۷۷ شعبه پیش بینی شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید